טנקים של צה"ל תקפו הלילה (שישי) מטרות של חמאס בצפון רצועת עזה. 



התקיפה נעשתה בתגובה לירי הרקטה אמש  לעבר יישובי עוטף עזה. מצה"ל נמסר כי התקיפת ברצועת עזה באה בתגובה ל"ירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל". 
עוד הוסיף דובר צה"ל כי התקיפה כללה תקיפה של תשתית טרור בצפון רצועת עזה. בנוסף, הודיע הצבא כי תימנע כניסת מתפללים מרצועת עזה לשטח ישראל לתפילות יום השישי. 

 בעקבות הירי מהרצועה, קיים הלילה שר הביטחון משה (בוגי) יעלון  הערכת מצב בה השתתפו, בין היתר, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, ראש אמ"ן ומתאם פעולות הממשלה בשטחים.
 
בתום הערכת המצב נמסר: "מדובר בירי של רקטה אחת באזור בית חנון, שנחתה בשטח פתוח, ועדיין לא נמצאה נפילה. לא מדובר בירי של חמאס אלא של אחד הארגונים הסוררים ברצועה. עדיין לא ברור מי ומדוע. חמאס העביר לנו מסרים בעניין, וגם החל בפעילות של חיפוש אחר היורים, ומניעת מקרה דומה". 


הערכת מצב משותפת. שר הביטחון יעלון. צילום: פלאש 90 
 
גורם בטחוני בכיר מסר ל"מעריב אונליין" כי מבחינת ישראל יש אחראי אחד וברור למצב בשטח: "אנו רואים בחמאס אחראי לירי, ומצפים ממנו לאכוף את הסדר בשטחו. חמאס הוא הריבון בשטח וצריך לדאוג שיהיה שקט, ואם לא - הוא יישא באחריות. לא נקבל מצב של טפטוף כזה או אחר, של גורמים כאלו או אחרים".

"מצפים מהדרג המדיני לתגובה חריפה"
 
 הרקטה שנפלה אמש לעבר שטח ישראל נפלה בשטח פתוח. בשעה 21:00 נשמעה באזור אזעקת צבע אדום, ומצה"ל נמסר כי כי אכן מדובר באזעקת אמת: "נשמעה אזעקת צבע אדום באזור שדרות ועוטף עזה. מדובר באזעקת אמת, ככל הנראה נפילה אחת בשטח פתוח. אין נפגעים ואין נזק". צה"ל פתח בסריקות באזור כדי לאתר את הרקטה, שלא נמצאה לבסוף. הסריקות אחריה יתחדשו בבוקר (שישי). 

פיקוד העורף רענן את ההנחיות לתושבים: "‏בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן ולהישאר בו 10 דקות". במהלך היום בוצעו מספר שיגורים מרצועת עזה לכיוון הים.

שי חג׳ג׳, ראש המועצה האזורית מרחבים, סיפר: ״אזעקה נשמעה בכמה מיישובי המועצה ונשמע פיצוץ. אין נפגעים בנפש או ברכוש. אנו נמצאים בקשר הדוק עם כוחות הביטחון. כרגע לא ידוע על מיקום הנפילה. אנו סומכים על צה״ל שידע להגיב על מנת לשמור על השקט בדרום ולא יאפשר ירי אקראי".

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, אמר בתגובה לירי הרקטות: "הערב החרידה את ישובי עוטף עזה והסביבה אזעקת צבע אדום. במידה ויתברר כי אכן היתה נפילה בשטחי ישראל אנו מצפים מהדרג המדיני להורות על תגובה חמורה ומשמעותית על ירי זה ועל כל נפילה שתתרחש בעתיד על מנת להעביר מסר ברור לצד הפלסטיני כי מדינת ישראל ותושביה לא יסבלו טפטופי ירי, כפי שהבטיחה הממשלה בסיום מבצע 'צוק איתן'".