בסוריה ובלבנון דיווח כי ארבעת הצעירים שהניחו בלילה שבין ראשון לשני מטען בגבול רמת הגולן הם דרוזים מהכפר חאדר הנמצא בשטח סוריה, מול הכפר הדרוזי מג'דל שמס.


על פי הדיווחים, שניים מהם ממג'דל שמס אך משפחתם היגרה לכפר חאדר בשנות התשעים. עוד נאמר, כי שניים ממניחי המטען הם האחים ת'איר (33) ונזיה (23) מוסטפא מחמוד. מוסטפא מחמוד, אביהם של השניים, מוכר לכוחות הביטחון בארץ. הוא היה אסיר ביטחוני בישראל, שב לסוריה ונפטר שם. שני ההרוגים הנוספים הם יוסף ג'בר חסון וסמיח עבדללה בדריה, מכפר חאדר הסורי. עוד נמסר, כי "הארבעה היו במבצע גבורה".

באחד הדיווחים בלבנון צוטט מקור המקורב לחיזבאללה שאמר, כי הארבעה משתייכים ל"חוליית השהידים של קוניטרה". בדיווח אחר נאמר, כי חיזבאללה הוא שהקים את ההתארגנות הסורית ואימן אותה. ערוץ "סקיי ניוז" הבריטי בערבית דיווח כי הארבעה הם אנשי חיזבאללה.


לבית סבם של שני הצעירים ממג'דל שמס, שייח מוסטפא מחמוד, הגיעו אלפים כדי להשתתף בצערו. דודם של השניים, עפיף מחמוד, אמר לרדיו "א-שאמס": "הגיע אלינו מידע אודות שני האחים שנהרגו. אביהם נפטר ואמם חיה בכפר חאדר. הבנו שיצאו למבצע ולא חזרו לביתם".

לדברי הדוד, כוחות הביטחון בישראל הודיעו למשפחה כי עליהם לקבל את גופות ההרוגים, אך לא מסרו פרטים נוספים. "הגופות באדמת סוריה", סיפר הדוד. "היה עליהם לירות באוויר ולא לכיוונם. אני איש צבא לשעבר, ויודע איך זה פועל. בעבר הייתי אסיר ביטחוני, כמו גם אביהם של ההרוגים, והוא עזב את הכפר בשל סיבות אישיות".
ישראל הכחישה מעורבות בתקיפה בהרי קלמון בסוריה
בצעד חריג, הכחישה ישראל באופן רשמי שהייתה מעורבת בתקיפה שארעה הלילה באזור הרי קלמון בגבול שבין סוריה ללבנון.

מקור ביטחוני בישראל מסר, כי התקיפה שהייתה הלילה היא במסגרת הלחימה בין המורדים למשטר הסורי. על פי הערכות, מדובר בתקיפה של המורדים. המקור הביטחוני הישראלי לא התייחס לתקיפה שהייתה יומיים לפני כן, ויוחסה על פי מקורות ערביים לישראל.

מוקדם יותר, דיווחו כלי תקשורת ערביים כי חיל האוויר של ישראל תקף משגרי טילים של חיזבאללה ושל צבא הנשיא באשר אסד באזור הרי קלמון. בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, המקורב לחיזבאללה ולמשטר הסורי, דווח כי יש נפגעים בתקיפה. זו הפעם השלישית בימים האחרונים שבה מיוחסת לישראל תקיפה בסוריה. 

על פי הדיווח בערוץ "אל-ג'זירה", הותקפו משגרי טילים של חיזבאללה ושל צבא המשטר באזור הרי קלמון בגבול שבין סוריה ללבנון. על פי דיווחים אחרים הותקפה יחידה בצבא הסורי המפעילה טילי סקאד.

בתוך כך, אתר אינטרנט לבנוני ציטט מקור בחיזבאללה, לפיו תקפה ישראל בסוף השבוע שעבר בהרי קלמון מוצב ארטילרי וטילים לטווח בינוני המשמשים בלחימה בארגון "ג'בהת א-נוסרה", שארצות הברית הכריזה עליו כארגון טרור. כלי התקשורת המזוהים עם חיזבאללה, ציטטו פרשנים צבאיים בישראל, שאמרו כי התקיפות לא ישפיעו על ארסנל הטילים של הארגון, וכי הארגון מתחזק מיום ליום נוכח הלחימה בשטח סוריה.