השקט בצפון הארץ הופר.



לאחר מספר תקריות אש, אשר חלקן מיוחסות לישראל, הופעלה היום (שלישי) בצהריים האזעקה באיזור הצפון לאחר ששני פצמ"רים אותרו באיזור עין זיוון ואודם. ההערכה בצה"ל היא כי מדובר בירי זליגה ממלחמת האזרחים אשר מתחוללת בשנים האחרונות במדינה ווזוהי לא הפעם הראשונה בה ישנו ירי כחלק מהמאבק בין המורדים לצבא הסורי שמגיע לאיזור עמק קונייטרה. החקלאים באיזור נדרשו לעזוב את המקום, שאר התושבים נקראו לחזור לשגרה. 



גדי, אחד התושבים במושב השיתופי אודם שבצפון רמת הגולן סיפר : "היתה אזעקה, חלק נכנסו למרחבים המוגנים וחלק בכלל לא, קורה שמופעלות אזעקות סרק בעקבות זליגות ואנחנו לא נלחצים מזה. הבנו שהיו נפילות ליד עין זיוון ומבררים אם זה קשור לצבאות המורדים בסוריה וכנראה שזה קשור. אנחנו כמו תמיד בשגרה מלאה".



האזעקה הופעלה באודם, אל רום, בוקעתא, מג'דל שמס, מסעדה, נווה אטי''ב,נמרוד, עין קנייאא סלבה,אניעם, חד נס, כנף, קדמת צבי, קלע, קצרין, שעל גונן,כפר בלום,כפר סאלד,להבות הבשן,נאות מרדכי,עמיר,שדה נחמיה ושמיר.



גבול לא שקט





מתח מורגש היטב בחזית הצפון לאחר שבלילה בין שבת לראשון חיסלו כוחות צה"ל חוליית מחבלים סורים שאומנו ע"י החיזבאללה ועסקו בהנחת מטען חבלה גדול סמוך לגדר המערכת בגולן.



ארבעת המחבלים שחוסלו היו דרוזים, שניים תושבי סוריה ושניים תושבי ישראל לשעבר שגויסו למליציית "השהאדים של קוניטרה" שחיזבאללה מפעיל בגולן הסורי נגד המורדים במשטר אסד ונגד ישראל. 



על פי הדיווחים, שניים מהם ממג'דל שמס אך משפחתם היגרה לכפר חאדר בשנות התשעים. עוד נאמר, כי שניים ממניחי המטען הם האחים ת'איר (33) ונזיה (23) מוסטפא מחמוד. מוסטפא מחמוד, אביהם של השניים, מוכר לכוחות הביטחון בארץ. הוא היה אסיר ביטחוני בישראל, שב לסוריה ונפטר שם. שני ההרוגים הנוספים הם יוסף ג'בר חסון וסמיח עבדללה בדריה, מכפר חאדר הסורי. עוד נמסר, כי "הארבעה היו במבצע גבורה".
ביום שני, בצעד חריג, הכחישה ישראל באופן רשמי שהייתה מעורבת בתקיפה שארעה  באזור הרי קלמון בגבול שבין סוריה ללבנון.

מקור ביטחוני בישראל מסר, כי התקיפה בוצעה במסגרת הלחימה בין המורדים למשטר הסורי. על פי הערכות, מדובר בתקיפה של המורדים. המקור הביטחוני הישראלי לא התייחס לתקיפה שהייתה יומיים לפני כן, ויוחסה על פי מקורות ערביים לישראל.

מוקדם יותר השבוע, דיווחו כלי תקשורת ערביים כי חיל האוויר של ישראל תקף משגרי טילים של חיזבאללה ושל צבא הנשיא באשר אסד באזור הרי קלמון. בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, המקורב לחיזבאללה ולמשטר הסורי, דווח כי יש נפגעים בתקיפה. זו הפעם השלישית בימים האחרונים שבה מיוחסת לישראל תקיפה בסוריה.