המשלחת של פיקוד העורף קיוותה מאוד שבבית החולים שנפרס בשטח יצא להם לא רק לטפל במקרים קשים אלה גם באירועים משמחים וכזה אירע היום (רביעי) בשעות אחר הצהריים כשלבית החולים הגיעה יולדת נפאלית שנזקקה לניתוח קיסרי. 

"חיכינו לרגע הזה. רצינו לראות את האור בתוך כל המצב הנורא הזה", מספר סגן (במיל') ד"ר אורי אילן, אחד המיילדים בצוות הישראלי בנפאל. "היה חשש שהתינוק יצא ישנוני בגלל שהלכנו על הרדמה כללית כי המקומית לא כל כך עבדה. ידענו מראש שבגלל הגנטיקה הנפאלית יצא תינוק קטן ונערכנו לכך, ואכן נולד בן זכר במשקל של 2.100 ק"ג. זה נחשב בארץ ממש קטן אבל פה זה נורמאלי". 
בבית החולים טיפלו ביום הראשון בכמאה פצועים מרעידת האדמה. הצוותים הספיקו גם לנתח ולבצע קטיעות מורכבות, אולם כבר בבטן המטוס בדרך לנפאל קיוו הרופאים לפגוש יולדות כדי להתעודד. 

 

"לידה זה תמיד מאורע שמח", מספר ד"ר אילן. "קצת לפני הלידה טיפלנו בילדה קטנה שהייתה ארבע ימים בתוך ההריסות ויצאה בנס. שאלנו אותה היכן ההורים שלה והיא אמרה שאין לה מושג. זה בהחלט מתלתל דבר כזה. פתאום לגלות שהיא לבד ואין לה מושג היכן הוריה, ואז אתה יוצא מטיפול כזה היישר לחדר לידה". 
ד"ר אילן מספר כי בית החולים שנפרס בסמוך לבית החולים הצבאי בנפאל ערוך לקבל לא רק תינוקות, אלא גם לידות של פגים. וכעת מקווה הצוות לספור לידות נוספות עד שיסיים את משימתו בעוד כשבועיים.