לאחר שמקורות זרים דיווחו אתמול כי צה"ל החל לתגבר את כוחותיו ברמת הגולן, מול הגבול עם סוריה, עולה היום (חמישי) החשש כי גם ארגון דאעש מתקרב לאזור.



לפי הדיווח, התגבורת כוללת טנקים מסוג מרכבה ונגמ"שים. במערכת הביטחון עוקבים אחר הדיווחים לפיהם אחד מארגוני המורדים באסד נשבע אמונים לארגון דאעש המדינה האסלאמית וכי הוא זה שעומד מאחורי "זליגת" הירי מהגולן הסורי לישראל בימים האחרונים. 



בצה"ל אכן נשמעו חששות כי אחד מארגוני המורדים באסד שנשבע אמונים לדאעש הוא זה ששיגר את פצצות המרגמה שנחתו בשטח ישראל שלשום. מדובר בארגון סראיא אל-ג'יהאד, שלא רק נשבע אמונים לדאעש אלא גם הצליח לכבוש את הכפר אל-קחטאניה שבסמוך לגבול. 



ואכן, בתמונות שפורסמו היום נראים פעילי ארגון סראיא אל-ג'יהאד. לצד הגולן הסורי, שנשבעו לארגון המדינה האיסלאמית אמונים. 




הפעילים המזוהים עם דאעש, ליד רמת הגולן 


הדיווחים מסוריה מגלים כי הארגון הג'יהאדיסטי הסוני הצליח להתקרב לגבול ולקבוע בסיס במרחק של שלושה קילומטרים ממטעי עין זיוון, וכעת נבדק האם ירי הנק"ל שזלג אתמול לגולן נורה על ידי לוחמי הארגון.
בישראל צופים בבהירות בנעשה מעבר לגבול, ובכירים בצה"ל שבים וטוענים כי אין כל כוונה להתערב בלחימה בין ארגונים המורדים השונים ובינם לבין צבא אסד. ההערכה היא שלאף ארגון או צבא בצד הסורי אין כרגע אינטרס לפעול מול ישראל, אולם במערכת הביטחון נערכים ליום שבו עלולים אותם ארגונים להפנות באופן גלוי את המאמץ הצבאי שלהם לכיוון ישראל.

בצה"ל יודעים לספר כי הנקודה שנכבשה על ידי ארגון סראיא אל-ג'יהאד היתה עד לא מזמן בידי הארגון המקביל ג'בהת אל-נוסרה, שלוחמיו לא העזו להתעמת עם צה"ל. ההערכה היא שהפצמ"רים שנפלו שלשום בשטח ישראל היו חלק מהניסיונות של צבא סוריה החופשית ושל ג'בהת אל-נוסרה לכבוש את האזור מחדש.
 
ובתוך כך איפשר אתמול צה"ל לתושבים דרוזים מהכפר הסורי חאדר לאסוף את גופות המחבלים שניסו להניח מטען חבלה ביום ראשון בלילה בצפון הגולן, ליד מג'דל שאמס, וחוסלו על ידי כלי טיס לא מאויש של חיל האוויר. זאת לאחר שאותם תושבים מחו על כך שלא ניתן להם לאסוף את הגופות. ואכן, הגופות הועברו לכפר חאדר, ממנו יצאו המחבלים למשימתם.



הפעילים המזוהים עם דאעש, ליד רמת הגולן

התגובה הרשמית של צה"ל אתמול על תגבור כוחותיו היתה כי הוא "לא מתייחס לדיווחים זרים", אולם החקלאים העובדים במטעים בעין זיוון, אשר פצצות מרגמה (פצמ"רים) נחתו בקירבתם בימים האחרונים, הונחו על ידי הצבא לגלות ערנות. ההנחיה ניתנה מאחר ומספר קליעים של נשק קל זלגו גם לשטח ישראל בעקבות הקרבות בין המורדים לצבא סוריה מעבר לגבול. בתקרית זו לא היו נפגעים. לאחר כמה דקות של אש מכיוון הגולן הסורי התבקשו החקלאים להפסיק את העבודות ולפנות את המטעים עד שיסתיימו הקרבות.
 
עם זאת, גורם ביטחוני טען אתמול כי המציאות ברמת הגולן מוכיחה את עצמה. "יש חיים פסטורלים, תיירות משגשגת, חקלאות פוריה ולמעט אירועים קטנים שיש לישראל שליטה עליהם - המצב נחשב מאוד יציב", אמר הגורם.