ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) פנה למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, בבקשה לפעול לאלתר למיגור תופעות של הסתה ואלימות נגד חיילים חרדים המשרתים בצה"ל.
"פנייתי זו באה אליך בעקבות פניות רבות שהצטברו אצלי מצד חיילים חרדיים המשרתים בצה"ל ומצד בני משפחותיהם", מציין ח"כ מרגי במכתבו למפכ"ל המשטרה. "לא נעלם מנגד עיניך מסע ההסתה הפרוע שמזכיר תקופות אפלות בהיסטוריה הלא רחוקה של העם היהודי - מסע ההסתה הקרוי בשם הבזוי 'חרדקים' שתוצאתו האחרונה היא תקיפת קצין צה"ל בשכונת מאה שערים בירושלים", הוסיף מרגי במכתבו.
מרגי הוסיף כי חלק מהתלונות הנוגעות הסתה נגד חיילים חרדים מצויות על שולחנה של הפרקליטות, הטוענת מצידה שהדברים מתקיימים במסגרת חופש הביטוי. "כמי שקנאי לחופש הביטוי, ברצוני לומר לך שבסרטונים המראים קומץ חרדים קיצוניים יורקים על חייל במדים ומכנים אותו בקריאות גנאי בליווי תנועות מאיימות – ניתן לבחון לגביהן העמדה לדין בסעיפים נוספים מעבר להסתה".


פגיעה ברכבו של קצין צה"ל בשכונת מאה שערים
 

לדבריו, מעבר לכך שההבלגה על מעשים אלה עלולה להוביל לאלימות, ישנה האפשרות כי קבוצות קיצוניות יזהו את החולשה של גורמי אכיפת החוק וכך יוכלו ליצור משטר של פחד בחברה החרדית.
"אבקשך להיכנס לעובי הקורה ואם תמצא לנכון, לזמן אליך את כל הגורמים המעורבים בנעשה", הפציר ח"כ מרגי בסיום מכתבו למפכ"ל המשטרה. בתוך כך הציע מרגי לזמן מותקפים ומגישי תלונות על קמפיין 'החרדקים' על מנת לשמוע מהם את התחושותים. "פגישה כזו תסייע למשטרה למצוא את הבטן הרכה של הקיצוניים ולהביא לקץ תופעה מסוכנת זו", מסביר מרגי.