בין עשרות המילואימניקים שיקבלו הערב את אות מצטיין הרמטכ"ל בטקס מצטייני מערך המילואים בהיכל צה"ל במכללה לפיקוד ולמטה, יהיה גם חייל מילואים שייקבל  אות הוקרה על מעשה שביצע בעת שלא היה מגויס. מדובר ברס"ל ישעיה הורוביץ, לוחם בגדוד סיור 551, שהשתלט על המחבל שרצח את דליה למקוס ז"ל בפיגוע דקירה בצומת אלון שבות  ב-10 בנובמבר 2014.
 
הורוביץ בן ה-30, נשוי ואב לשלושה ילדים, מתגורר בגוש עציון. בעת שנסע לכיוון ביתו באותו יום, ראה את למקוס ז"ל שוכבת על הארץ ליד תחנת האוטובוס בצומת, שותתת דם.  

תוך שניות גילה שהמחבל שדקר אותה ממשיך במסע ההרג ודוקר אדם נוסף. הוא יצא מהרכב, החל להיאבק במחבל, ולמרות שהמחבל דקר אותו פעמים רבות, הצליח הורוביץ להשתלט עליו עד שהגיעו כוחות הביטחון.
 
 "מרוב אדרנלין, לא זוכר שהרגשתי כאב", סיפר אמש  הורוביץ  למעריב השבוע. "רק בלילה התחיל לכאוב. אני זוכר במעורפל את המאבק עם המחבל ואת הרגע שישבתי ליד דליה ז"ל כשהיא שכבה על הכביש".
 

 הורוביץ נרגש לקראת האירוע הערב  ומספר שלמרות שלא היה באותו יום  בשירות מילואים, מפקדיו מאוד העריכו אותו על התעוזה שלו. "אני בהחלט מתרגש", סיכם, "וגם מאוד מתגעגע ליחידה ורוצה כבר לחזור לשירות מלא, לאחר היעדרות בגלל הפציעה".
 
במסגרת הטקס הערב יקבלו 47 קצינים ונגדים במילואים תעודות הוקרה מהרמטכ״ל ומקצין המילואים הראשי על פועלם המשמעותי במהלך שירות מילואים. בטקס ישתתפו  הרמטכ״ל, חברי פורום המטה הכללי, קציני חיל ראשיים, מפקדי החיילים המצטיינים ומשפחותיהם.