דובר צה"ל הודיע הלילה (רביעי) כי בעקבות ירי הרקטה לעבר ישראל אמש מרצועת עזה, שנפלה בסמוך לגן יבנה, תקפו כלי טיס של חיל האוויר ארבע תשתיות טרור בדרום רצועת עזה.



בהודעה שנמסרה אודות התקיפה, נאמר כי זוהו פגיעות מדויקת במטרות. כמו כן, נמסר כי "צה"ל רואה את האירוע בחומרה, ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו מוטלת האחריות".



"לא נסבול איום על תושבי הדרום"



שר הביטחון התייחס הבוקר לירי מרצועת עזה ואמר כי "לישראל אין כל כוונה לעבור לסדר היום על ירי לעבר אזרחיה, כפי שבוצע אמש בידי גורמי ג'יהאד אסלאמי".

כמו כן התייחס יעלון לתקיפת צה"ל בעקבות הירי ואמר: "אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש משטח הרצועה, ולא נסבול כל איום על תושבי הדרום. אם לא יהיה שקט בישראל - רצועת עזה תשלם על כך מחיר כבד מאוד, כזה שיגרום לכל מי שמתכנן לאתגר אותנו להצטער על מעשיו
".

שר הביטחון הדגיש כי "מוטב לחמאס כי יפעל לרסן כל ניסיון ירי לעבר ישראל או פרובוקציות כלפיה, אחרת ניאלץ לפעול בעוצמות גדולות יותר. לא הייתי מציע לאיש לבחון אותנו. אנו פועלים בנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי הדרום ואת שגרת החיים שלהם".

הערכה: סכסוף פנימי בג'יהאד האסלאמי 



גורם ביטחוני בכיר התייחס הבוקר גם הוא לאירועי הלילה ואמר: "על פי הבנתנו, הירי בוצע על ידי פלג בג'יהאד האסלאמי בעקבות סכסוך פנימי בתוך הארגון".



תקיפת צה"ל ברצועת עזה נעשתה, כאמור, בתגובה לירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. הרקטה שנורתה אמש היא הירי הראשון אל עבר ישראל אחרי כחודש של שקט. הרקטה נפלה בשטח פתוח ולא גרמה לנפגעים או לנזק פרט לנפגעת חרדה אחת, נערה בת 15 מאשדוד שהגיעה למרכז הרפואי ברזילי באשקלון.



בעקבות הירי נשמעו אזעקות באשדוד ובאזור חבל לכיש. בניגוד לדיווח הראשוני על מספר רקטות שנורו לעבר שטח ישראל, מצה"ל נמסר כי ככל הנראה היו ארבעה איכוני שווא. פיקוד העורף לא נתן הנחיות מיוחדות לתושבים. הלימודים בדרום יתקיימו כרגיל, פרט ליישובים באשדוד בהם אין מקומות מוגנים.
מאז מבצע צוק איתן לא שוגרו רקטות לישראל, ויתכן כי הפעם זו הייתה רקטת ארוכת טווח. עד היום, כל הרקטות ששוגרו מאז הקיץ האחרון נפלו ביישובים צמודי גדר. 
במערכת הביטחון עדיין מאמינים כי החמאס לא מעוניין בהסלמה לאור המצב הקשה בו שרויה הרצועה ולאור העובדה כי בחודשים האחרונים ישנה עלייה משמעותית בקצב הכנסת הסחורות לטובת שיקום הרצועה. גורם במערכת הביטחון ציין כי לאחרונה מדובר בקצב של כ-600 משאיות שנכנסות על בסיס יום יומי לתוך הרצועה. רק אמש נפתח לראשונה מעבר רפיח מאז חודש מארס, וההערכה היא כי חמאס לא יסתכן בכך שישראל תנקוט במהלכי הענשה כתוצאה מירי כזה או אחר.