"איני מתנגד למשא ומתן עם ארגון החמאס", כך אמר היום (רביעי) נשיא המדינה ראובן ריבלין בשיחה עם כתבים בעת ביקור במוצב לילך בפיקוד הצפון. הנשיא הדגיש כי לישראל ולפלסטינים יש אינטרס לשקם את רצועת עזה לטובת התושבים. 

"לא חשוב לי עם מי אני מדבר, אלא על מה אני מדבר", אמר ריבלין, "אין לי רתיעה לנהל משא ומתן עם כל אחד שמוכן. שיקומה של עזה הוא אינטרס שלנו. החמאס חושש מאוד מאותה פעולה של ארגון שקרא עליו תיגר. החמאס כיום רוצה להשליט סדר ברצועת עזה, לא כי הוא רוצה בטובתנו", הדגיש ריבלין. 
הנשיא התייחס לירי הרקטה לעבר גן יבנה אמש והבטיח כי כל ירי מכיוון הרצועה לעבר תושבי הדרום יענה בחומרה רבה. "רע מאוד להיות תוקפני כלפי מדינת ישראל. ללא ספק אנחנו בלבנו עם תושבי עזה. אנחנו והעולם לא מצליחים להגיע למצב שבו עזה תשוקם. צריך שתהיה יוזמה בינלאומית בליווי ישראל, כדי לסיים את העוינות כלפינו", סיכם הנשיא. 

הנשיא התייחס גם לנושא תקציב הביטחון ואמר כי יכולתה של מדינת ישראל לעמוד בצרכי הביטחון שלה מחייבת אותנו לדאוג לכך שצה"ל יוכל לכלכל את צעדיו בשנים הבאות. "הממשלה והכנסת צריכות לעבות את תקציב צה"ל"
התייחסות נוספת לאירועי אמש בדרום נשמעה גם ממפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל, שדיבר בכנסהביטחון הלאומי של מכון פישר: "לכאורה צה"ל יכול לעשות ברצועת עזה מה שידרשו ממנו, אבל אז חוזרים לשאלה מה נכון לעשות", אמר האלוף. "אנחנו לא רוצים להישאר שם הרבה שנים ורוצים שתהיה לנו שם כתובת, וזה מכתיב את מסגרת הניצחון". 
לדבריו, מבחינה אסטרטגית, גם בדרום וגם בצפון "החבר'ה (חמאס ולחיזבאללה-נ"א) עסוקים בצרות רבות". אשל הוסיף כי הוא לא זוכר את נסראללה נושא שלושה נאומים תוך שבוע, כשבנאום המרכזי הוא דיבר על האיום הקיומי שנשקף מדאעש ומישראל. 
אשל אף הזהיר כי במידה ותיפתח חזית בצפון, "ההרס בלבנון יהיה ברמות בלתי נתפסות".