כתב אישום הוגש נגד בלש במצ"ח בחשד כי תקף חייל במתקן כליאה, כתב אישום נוסף הוגש נגד קצין מודיעין החשוד כי לא ניסה למנוע את האלימות לכאורה. 

הסיפור המזעזע התרחש בתוך מתקו כליאה צבאי אליו הגיע חייל שנעצר לחקירה. החייל העצור סירב בכל תוקף לשתף פעולה עם בלשי המשטרה הצבאית החוקרת ועם רכז מודיעין במצ"ח, ועל פי החשד הותקף על ידי הבלש.
לאחר כשעה של ניסיונות לדלות ממנו פרטים הוחלט להוציאו מחדר החקירות ולהעבירו לתא מעצר. על פי החשד, בעת שהעצור היה אזוק, משך אותו בכוח הבלש אל מחוץ לתא המעצר באמצעות אזיקים שהונחו על ידיו של החייל העצור, תוך שהוא בועט בגופו ומכה בפניו במכת אגרוף. 
לכאורה, הבלש לא הסתפק בכך שהחייל עדיין סרב לשתף פעולה בחקירה ולקח אותו לאזור המצוי מחוץ לתא המעצר, המוקף גדר, ושם הצמיד אותו לגדר והיכה אותו בפלג גופו העליון במכות אגרוף ובסטירות עד אשר גרם לו לשבר בכף ידו.

בצה"ל הוחלט להשעות את הבלש ואת קצין המודיעין עד לסיום החקירה

על פי החשד בכל אותו הזמן עמד לצד הבלש רכז מודיעין שלקח חלק בחקירה. בסבב האלימות הראשון ניסה הרכז להפריד בין הבלש המכה לחייל העצור, אולם בסבב השני של האלימות עמד מן הצד, ולכאורה צפה בנעשה ולא עשה דבר. 

החייל התלונן נגד אותה אלימות קשה שחווה לכאורה והשניים זומנו לחקירה. בחקירתם הציגו שני דוחות נפרדים המתארים השתלשלות האירעים. החוקרים גילו סתירות רבות בין שני הדוחות, בינהן הטענה כי הופעלה נגד החייל אלימות קשה. 
בעקבות החקירה הוחלט בצה"ל להשעות את הבלש ואת קצין המודיעין עד לסיום החקירה. גורם בצה"ל אמר כי השניים אף יודחו מתפקידם וביום חמישי האחרון הוגש נגדם כתב אישום חמור לבית הדין הצבאי, המייחס לבלש עבירה שעניינה התעללות, שמהותה תקיפה אשר בוצעה כלפי חייל אשר היה נתון במעצר בעת האירוע.

בנוסף כתב האישום מייחס לרכז המודיעין עבירה שעניינה התנהגות מבישה בגין התנהלותו במסגרת אירוע האלימות האמור לעיל. כמו כן, מייחס כתב האישום עבירה במסמכים צבאיים בצוותא לשני החיילים.