סיפורם של שני החיילים החל לאחר שהגיעה פנייה אל עו"ד איל פלטק, סא"ל במילואים, בתחילת חודש מאי מעמותת "בנייה", להתגייס לעזרת
החייל לוחם הסיירת בחטיבת גבעתי, צ'אלאצ'ו מקונן אשר קיבל צל"ש על תפקודו במרדף אחר חוטפי סרן הדר גולדין ז"ל. בפנייה נתקבש עו"ד פלטק לסייע למקונן לאחר שהובטח לו כי בני משפחתו יועלו לארץ מאתיופיה אולם הבקשה נפלה בין הכיסאות. 

מדובר בעמותה שקמה לאחר מבצע "צוק איתן" ונקראה של שם מפקד הסיירת, רס"ן בנייה שראל ז"ל, אשר נפל במבצע והיה מפקדו של צ'אלאצ'ו. לפני מותו הבטיח שראל לסייע ללוחם להעלות את בני משפחתו ארצה. אחרי ניסיונות רבים ולחצים שהופעלו, כולל איום בשביתת רעב של שני הלוחמים, הוחלט בסוף השבוע במשרד הקליטה להיענות לבקשה של השניים.
ההחלטה נפלה לאחר שבמשרד הפנים, כפי שפורסם בשבוע שעבר בלעדית במעריב השבוע, הסירו את החסם הברוקרטי מצידם. "ראיתי במשימה זו כבוד גדול ולא פחות מאשר לקיים את צוואתו הבלתי כתובה של מפקד הסיירת בנייה אשר הבטיח לצ'אלאצ'ו בחייו לעזור לו בכל דבר", סיפר עו"ד פלטק שהתנדב לטפל בשני הלוחמים.

עו"ד איל פלטק
 
"משימתי הייתה לפעול להעלות ארצה את אחיו של החייל צ'אלאצ'ו ואת אחותו של לוחם הצנחנים מאתיופיה". עו"ד פלטק מספר כי שר הפנים הנוכחי, סילבן שלום, פעל נמרצות ולפני שבוע הסכים לקיים את הבטחתו של קודמו בתפקיד. לדבריו המפנה אירוע ביום רביעי האחרון, בהפגנה שהתקיימה מחוץ למשרדי הקליטה והפנים בפתח תקווה, עיר מגוריהם של החיילים.
"נכנסו למנהל המשרד ולאחר שיחה קצרה הוא הסביר לנו כי משרד הפנים צריך לפתור בעיה זו.  משם הלכנו למשרד הפנים וכצפוי החזירו אותנו למשרד הקליטה. לא להאמין איזה חלם. ולמרות זאת אני שמח שבסוף הדברים הסתדרו וההיגיון ניצח", אמר עו"ד פלטק. 
כאמור ביום חמישי האחרון איימו עו"ד פלטק ושני הלוחמים כי אם עד סוף השבוע הבא לא יזכו לתשובות, יפתחו בשביתת רעב. "ארבע שעות לאחר מכן התקשרו מלשכת שר הקליטה וקבעו פגישה עם השר ליום שלישי הקרוב. לאחר מכן בשיחת ועידה בין שר הקליטה לשני הלוחמים, עדכן אותם השר כי נמצא פתרון משפטי מורכב להעלאת אחיהם לארץ וכי הם יעלו תוך מספר שבועות לישראל". גם מנהל הסוכנות היהודית באתיופיה, אשר סיום, אישר כי אכן קיבל הנחיה לפעול נמרצות לעלות לישראל את האחים בהקדם.