החייל טען כי ביצע את הטעות בתום לב ובעקבות כך הומרו ימי המחשוב שקיבל בריתוק בבסיס. גורם ברבנות הצבאית: "גרם עוגמת נפש לסוסבבים. לא היו צריכים להמתיק את עונשו"
חניך בקורס מכי"ם קיבל ממפקדיו עונש של 11 ימי ריתוק לאחר שנתפס במהלך יום אימונים במטווחים, אוכל להנאתו כריך עם נקניק חזיר שהביא מביתו. 
הפקודות הצהליות אוסרות על הכנסת מזון לא כשר לבסיסי צה"ל ולשטחי אימונים והחניך טען כי ביצע את המעשה בתמימות מוחלטת. החייל נשפט ל-11 ימי מחבוש אולם לאחר שהביע חרטה עמוקה על המעשה החליטו מפקדיו להמיר את עונשו לימי ריתוק. 

את הסיפור חשפה לראשונה כרמלה מנשה ברשת ב'. "החניך הביא עימו סנדביץ' עם נקניק מבשר חזיר ובמהלך המטווחים הוא אכל את הסנדביץ' בשטח שאוסר על כך על פי פקודות הצבא", סיפר גורם בצה"ל. 

"חייל בודד שבא למדינת ישראל עם מטען תרבותי אחר"
"מדובר בחייל שנמצא בקורס מכ"ים, הוא הולך להיות מפקד כיתה והוא מודע היטב לפקודות ולאיסורים. במשפט הוא הודה החייל שעבר על הנהלים והביע חרטה", הוסיף הגורם. "מפקדיו התרשמו כי הוא לא עשה את זה בזדון ולכן בסופו של דבר הוחלט להמתיק את עונשו ל-11 ימי ריתוק בבסיס", אמר הגורם הצבאי. 
בצה"ל מקפידים מאוד על כשרות הבסיסים כדי לכבד את המגזר הדתי. בסיסי צה"ל כפופים לכללי הכשרות של הרבנות הראשית, בפיקוח הרבנות הצבאית ועל כן מדובר בעבירה קשה על פקודות הכשרות בצה"ל. גורם ברבנות אמר למעריב כי "מדובר באיסור חמור ביותר, זה לא חייל שערבב בטעות צלחת בשרים עם גבינות. זה חייל שהביא מהבית טרפה וגרם לסובבים אותו עוגמת נפש". לדברי הגורם ברבנות הצבאית מפקדיו לא היו צריכים להמתיק את עונשו.
מדובר צה"ל נמסר: "החייל המדובר פעל בניגוד לפקודות בכך שאכל אוכל לא כשר בשטחי האימון בניגוד לפקודות הצבא. מעשיו של החייל אינם עולים בקנה אחד עם המצופה מחניך בקורס מפקדים ועל כן נשפט בחומרה על מעשיו ונידון לימי מחבוש. לאחר בחינה מחודשת, הומר עונשו לימי ריתוק בבסיס".

בעקבות הפרסום במעריב אונליין, חבר הכנסת יואל רזבוזוב פנה לשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בבקשה לבחון את נהלי הדין המשמעתי והמידתיות בצה"ל.
 
"לא ברורה לי הגסות וחוסר המחשבה של מפקדיו אשר שלחו למחבוש, גם אם בינתיים כבר הומתק עונשו לריתוק. לדעתי לא היתה במקרה זה כל התייחסות לעובדה שמדובר בחייל בודד שבא למדינת ישראל עם מטען תרבותי אחר. אין ספק שההשלכות השליליות שבהענשת חייל בודד, חדור מוטיבציה להגן על ישראל הן עצומות והרסניות", כתב ח"כ רזבוזוב.
 
בפנייה לשר הביטחון כתב רזבוזוב: "אני אבקש ממך להורות על בדיקה מעמיקה לנהלי הדין המשמעתי והענישה בצבא. איך יכול להיות שחייל צה"ל שאכל סנדוויץ' שסבתא שלו נתנה לו, מועמד לדין ונענש על כך בצורה לא מידתית שכזו".