במציאות הנפיצה של המזרח התיכון לא צריך יותר מדיווח ברשת ערבית על תקיפה ישראלית כדי ליצור מהומה. היום (שלישי) פורסמו שלושה דיווחים על תקיפות ישראליות ברפיח המצרית, בסוריה ובלבנון, אולם לכולן אין קשר לישראל. 
לצד הדיווחים על תנועה אווירית גבוהה של חיל האוויר הישראלי בכל הגזרות, כחלק מתרגיל מטכ"לי שמתקיים השבוע, עם דגש על חייל האוויר, גם בישראל החלו לתהות האם פועל הצבא מעבר לקווי האויב. 
בצה"ל סרבו להתייחס לדיווחים וגורם ישראלי חייך לנוכח השאלה האם יש אמת בדיווחים. למעריב אמר הגורם: "לא כל מה שקורה במזרח התיכון הוא מעשה ידינו". 

ההפתעה הגדולה הגיעה דווקא מלבנון שלראשונה החיזבאללה התייחס לדיווחים הזרים והוציא את ישראל מהמשוואה. בעוד שאתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" וה"דיילי סטאר" דיווחו כי מטוסי קרב ישראליים ביצעו בצהריים תקיפות באזור רכסי בריתל וערסל ובדיווחיהם הם טענו כי יש גם מספר נפגעים, אתר של חיזבאללה דיווח כי לישראל אין שום קשר וכי לא תקפה יעדים על אדמתם. 
"ישראל לא תקפה על אדמתנו", צוטט בכיר בחיזבאללה. גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, התייחס למציאות בצפון בנאום באוניברסיטת תל אביב במסגרת אירוע לציון 30 שנה להיערכות צה"ל ברצועת הביטחון בדרום לבנון. ברק אמר: "היריב שלנו הוא רציני, אין לנו מקום לשביעות רצון בשום חזית. אסור לנו להיות מרוצים ולהניח כמובנת מאליה את העליונות שלנו, שכביכול נתונה מהשמים. העליונות היא תוצאה של עבודה רצינית".
ברק הביע את חששו ואמר: "למדינה אין ברירה, אלא להסיק מסקנות. אי-אפשר להתמודד עם האתגר הזה על ידי פריסת כוחות בכל המקומות, שמהם אפשר לירות טילים. 'כיפת ברזל' ו'שרביט קסמים' הם פרויקטים יקרים מאד וארוכי-טווח. אין שיעור לערך של הבטחת הביטחון ואין שיעור לטלטלה שיכולה לקרות כאשר יתברר שלא נערכנו ולא הבנו את הדחיפות של האתגרים, כמו את הצורך לתרגם חשיבה בהירה למסקנות, ונמצא את עצמנו הולכים שלא בנינוחות למקלטים כמו שהיה ב'צוק איתן'". 
ראש הממשלה לשעבר עקץ גם את המנהיגות בישראל ואמר "צריך לשלב בין צעדים עם אופי מדיני לצעדים עם אופי צבאי. לכל הדברים האלה דרושה מנהיגות חדה ובהירה, שלא חוששת להסתכל למציאות בעיניים ולזהות מה צריך לעשות. אחר כך ללכת ופשוט לעשות את זה".