תרגיל חיל האוויר הגיע היום (רביעי)  לשיאו, בתרגול לחימה במתאר הצפוני. כחלק מההכנות לעימות בזירה הצפונית העלה חיל האוויר ביממה האחרונה עשרות מטוסים לתרגול של כלל הזירות הצפוניות. גורם בכיר בחיל האוויר אמר היום בצהריים כי סוריה נראית אחרת מבחינה הגנתית והתעצמה באופן משמעותי.

 "הזירה הסורית מאוד השתנתה, מצד אחד רואים את הלחימה האלימה בין המורדים ומצד שני ישנה התעצמות במערכות ההגנה. יש שם תהליך של בניית כח שלא ראינו שנים", אמר הגורם. לדבריו, המערך המתקדם של הסורים לא נפגע והוא עדיין בשליטת אסד, ולא נפל לידי המורדים.

מפקד בסיס חיל האוויר בחצור סיפר על התרגיל: "כתוצאה מלקחי המלחמות והמבצעים האחרונים, כמו צוק איתן, עמוד ענן ומלחמת לבנון השנייה,  ביצענו תחקירים מעמיקים, תירגלנו, למדנו והפנמנו, והיום אנו מיישמים, כמו שאנו מיישמים בכל שנה בתרגיל החילי". 

הוא הוסיף כי "התרגיל מתחלק למספר מקטעים, ובהמשך נתחבר לתרגיל הלאומי של פיקוד העורף, ונפתח אימונים נוספים למתאר לחימה רב זירתי, שבהלכו נתרגל לקחים מהמבצעים האחרונים".

המפקד סיפר כי "במסגרת התרגיל הזה אנו טסים לאזור הגליל, שמדמה גזרה צפונית כמו לבנון וסוריה, ואנו מדמים אימון בשטח אויב. מדובר בתרגיל של שבוע, ואנו בעיצומו של היום המסיבי של התרגיל, בו אנו מתרגלים את המערכים השונים, כולל הכנה וחימוש של המטוסים".