שר הביטחון משה יעלון אמר הבוקר (חמישי) בעקבות ירי הרקטות מעזה אתמול:  "צה"ל תקף הלילה מטרות טרור של חמאס ברצועה. גם אם היורים אמש לעבר שטח ישראל הם כנופיות של סוררים מארגוני ג'יהאד עולמי המעוניינים לאתגר את חמאס באמצעות ירי לעברנו, אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש ברצועה, ולא נסבול ניסיונות פגיעה באזרחינו."

"אני מציע לא לבחון את סבלנותה של ישראל כלפי הטרור הזה. לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל ולא נסכים לחזרה למציאות של טפטופי ירי. הלילה הגיב צה"ל בתקיפות על הירי, ואם נידרש לכך נכה בעוצמה חזקה עוד יותר, והקיץ שעבר הוכיח זאת" הוסיף יעלון.
 עוד אמר יעלון בנושא: "אנו פועלים בנחישות, באחריות ובשיקול דעת כדי להבטיח את ביטחונם של תושבי הדרום ואזרחי ישראל".


במהלך הלילה  ארגון סלפי קיצוני, המזוהה עם ארגון דאעש, המכונה "גדודי עומאר" נטל אחריות על ירי שתי הרקטות מרצועת עזה לשטחי ישראל.  בהודעה שהעלה לרשת החברתית טוויטר ציין הארגון כי "אנו נמשיך את הג'יהאד שלנו נגד היהודים אויבי האל ואיש לא יוכל להרתיע אותנו". 



אתמול בלילה נורו שתי רקטות לעבר דרום הארץ משטחי רצועת עזה. הרקטות נפלו בשטחים פתוחים ולא נגרם נזק ונפגעים.  מפיקוד העורף נמסר כי האזעקות נשמעו באשקלון, יישובי המועצה האזורית שדות נגב, בנתיבות וביישובי המועצה האזורית בני שמעון. בפיקוד העורף אף הוסיפו כי "אנו מרעננים את ההנחיות - בהישמע אזעקה או קול נפץ, יש להיכנס למרחב המוגן ולהמתין בו 10 דקות".