הגזרה הדרומית מתחממת: בעוד צה"ל פורס סוללות כיפת ברזל באשדוד וברחובות, בארגונים הסלאפים ברצועת עזה ממשיכים לאיים על אזרחי ישראל במידה וחמאס לא ייענו לדרישותיהם לשחרר את האסירים הנמנים עם ארגונים אלו המזוהים עם דאעש.



ארגון סלאפי קיצוני, המזוהה עם המדינה האסלאמית – דאעש - לקח אחריות על ירי הטיל לכיוון ישראל, ומקורות בעזה מוסרים כי הם מנסים לגרור את ישראל למלחמה עם חמאס והפלגים הפלסטינים ברצועה, תשעה חודשים לאחר ההכרזה על הפסקת האש באוגוסט 2014.

ארגון "פלוגת השהיד עומר חדיד – בית אל-מקדס" פרסם הודעה באתרים המקורבים לארגונים הסלאפים הג'יהאדיסטים בעזה, הודיע כי ירה טיל אחד מסוג "קטיושה 130" לעבר העיר אשקלון בדרום המדינה. "הטיל הוא מתנה לאחינו האסירים השובתים רעב בבתי הכלא של היהודים, ואל אחינו האסירים בבתי הכלא של חמאס", נאמר בהודעה.


מנהיג בכיר בזרם הסלאפי ברצועה אמר לעיתון מקומי, כי "אנו לא מקבלים מציאות בה חמאס ממשיך לרודף אותנו, לעצור את פעילינו, לענות ולהתנכל להם ולהרוג כל מי שלא מסגיר עצמו, כמו יונס אל-חתר".

יש לציין, כי מנגנוני הביטחון של חמאס ברצועה ממשיכים במבצעי המעצרים של נאמני הקבוצות הסלאפיות בעזה, שמאשימות את חמאס ב"כפירה וסטיה מדרך האיסלאם".

גורמים ברצועה מאמינים כי מטרת הארגונים הסלאפים לגרור את חמאס לסבב מלחמה נגד ישראל, שלא תבליג לתקופה ארוכה מול טפטופי הטילים על אזרחיה בדרום הארץ. "כל ארגון שכועס על חמאס יורה לכיוון ישראל", אמר גורם פלסטיני. "בחמאס יודעים שהדבר מסוכן ועלול להביא להסלמה, ולכן עושים הכל על מנת למנוע את הירי הבא".

הפרשן לענייני ישראל עאדל שדיד, אמר לעיתון בעזה כי "הארגונים הסלאפים משגרים טילים לעבר ישראל במטרה אחת – להביא לשחרור העצורים שלהם", אך דחה את האפשרות כי הדבר יביא לסבב מלחמה חדש.

שדיד הוסיף עוד, כי "הסלאפים לא מעוניינים בעימות עם ישראל או חמאס, אלא הכרה בהם. ישראל מנצלת את העובדה שהם פועלים בעזה, כדי להראות כי חמאס חלש וכדי לשווק לעולם כי הסוגיה הפלסטינית היא ביטחונית. מנגד, חמאס מעוניין לקבל לגיטימיות בינלאומית באמצעות מלחמתו בארגונים קיצוניים הללו". סימן לכך, הודעתו של בכיר פלסטיני כי ישנה התחממות בקשרים בין חמאס ומצריים בתקופה האחרונה.
 
לגבי התקיפה של חיל האוויר למוצבים של חמאס ברצועה, אמר שדיד כי "הדבר פועל למען האינטרס של חמאס, כיוון שישראל מכירה בכך שחמאס אחראי מבחינה מדינית על רצועת עזה. כמו שישראל השתמשה בחמאס כדי להחליש את הפרויקט הפלסטיני של אש"ף, כיום היא פועלת להחליש את חמאס אל
מול הארגונים הסלאפים, כדי לאלץ אותו להסכים לרגיעה (הודנה) ארוכת שנים".

ברצועת עזה מאמינים, כי ישראל מעדיפה שחמאס ימשיך את השליטה שלו ברצועה, באמצעות שיפור המצב הכלכלי, מאחר והאופציה האחרת היא נפילת עזה לידי המדינה האסלאמית – דאעש.

בינתיים, חבר הנהגת חמאס, חליל אלחיה, אמר כי חמאס ימשיך לחפור מנהרות, וכי מדובר בנשק הטוב ביותר שבידי הארגון. "חיילי גדודי אל-קסאם ימשיכו בכך יומם ולילה", אמר בהלוויה של פעיל חמאס שנהרג בקריסת מנהרה בשכונת שג'עייה, במזרח עזה.