מפקד חטיבת כפיר, אל"ם אשר בן לולו, קיים הבוקר (ראשון) תחקיר מעמיק לאירוע האלימות שהתרחש במהלך הפרת הסדר בג'ילזון ביום שישי בצהריים והחיילים נשפטו בדין משמעתי.
בסיכום התחקיר קבע אל"ם בן לולו כי עצם קיום המעצר היה נכון ולגיטימי, אך הדרך בה התבצע הייתה שגויה. כמו כן קבע כי צורת ההתבטאות של אחד הלוחמים אינה תואמת את ערכי צה"ל ואת ההתנהגות המצופה מחייל בצה"ל. בנוסף קבע כי שני חיילים הפעילו "כוח לא מידתי" במהלך המעצר. 
לאחר התחקיר נשפטו בדין משמעתי ארבעה מהמעורבים באירוע: מפקד הפלוגה נשפט על ידי המח"ט וננזף. החייל אשר נצפה מקלל נשפט על ידי מפקד הגדוד ל-30 ימי ריתוק. שני החיילים שנצפו מפעילים כוח לא מידתי במהלך המעצר נשפטו על ידי מפקד הגדוד ל-28 ימי מחבוש על תנאי. 

האירוע תועד על ידי רשת טלוויזיה פלסטינית ובו נראו הלוחמים מתעמתים עם פלסטיני. העימות הגיע לכדי אלימות שכללה קללות מצד החיילים מגדוד נצח יהודה, בסיומו נעצר הפלסטיני ונלקח לחקירה. 
בתחקיר לקחו חלק מפקד הגדוד וכלל המעורבים באירוע ובמסגרת קבע המח"ט כי מדובר בהפרת סדר אלימה שנמשכה לאורך מספר שעות במסגרתה הושלכו לעבר הלוחמים בקבוקי תבערה, סלעים ואבנים. 

המח"ט קבע כי הפלסטיני ניגש לחיילים בניסיון לעורר פרובוקציה ולאחר שלא נענה לקריאותיהם של החיילים לעצור ואף אחז בנשקו של אחד המפקדים, החליטו המפקדים להפעיל כוח על מנת לעצור אותו. 
עוד עולה מהתחקיר כי במהלך האירוע נפצע מפקד מחלקה מזריקת אבן שפגעה בפניו ופונה עם חשש לסדק בארובת עינו.