הפלסטינים דוחים את גירסת חיילי צה"ל אודות נסיבות מותו של הצעיר עבדאללה איאד גנימאת (22), בתקרית שאירעה בכופר מאלכ שממזרח לרמאללה, וטוענים כי "הוא הוצא להורג בדרכו למקום עבודתו".

נביל עבד אל-כרים, עד ראייה למקרה שהתרחש היום (ראשון) לפנות בוקר, טען בשיחה לסוכנות הידיעות "מען", כי "עבדאללה נורה בגבו כשהיה בדרכו למקום עבודתו בלול תרנגולות. כשנפגע הוא ניסה להימלט לכיוון ביתו, ואז הג'יפ הצבאי רדף אחריו, דרס אותו וגרר אותו עד שהתנגש בקיר בטון, ואז התהפך על גופתו של הצעיר".

עוד הוא טוען, כי "לאחר שהג'יפ הצבאי התהפך על גנימאת, ירדו ממנו החיילים, ובמקביל הגיע כח צבאי גדול שהתעניין בשלומם של החיילים. גנימאת, שרגלו נקטעה וגבו נשבר מהתהפכות הג'יפ המשוריין על גופו – נותר מתחת לג'יפ קרוב לשלוש שעות, כשהוא נאנק מרוב כאבים. החיילים סירבו לאפשר לצוות רפואי או לתושבים להתקרב אליו, כאשר הסולר והשמנים של הג'יפ נשפכים על פניו".

עד הראייה מספר, כי הצעקות של הצעיר הם שגרמו לצעירים לתקוף את החיילים, והם תקפו את החיילים באבנים, מקלות, נעליים ואף בידיהם. "אחד התושבים הביא מנוף כדי להרים את הג'יפ, אך זה היה מאוחר מדי. גנימאת נפטר מפצעיו", סיפר האיש. "מייד לאחר מכן, הועברה גופתו לאמבולנס פלסטיני שנמנעה הגעתו לצעיר".

אלפים השתתפו בהלוויתו של הפלסטיני בכפר מגוריו.