ביום שישי הקרוב תתקיים תפילת הרמדאן הראשונה בהר הבית. 



מתאם הפעולות בשטחים, האלוף פולי מרדכי, הודיע היום (שלישי) כי לאחר הערכת מצב וכרצון להקל על הפלסטינים, הוחלט השנה להוסיף שורה של הקלות לתנועת הפלסטינים לתפילות במקום.



האלוף מרדכי על שורות ההקלות לפלסטינים

לדבריו של מרדכי, מדובר בשורה דרמטית של הקלות שלא ראינו כמותן בשנים האחרונות. מדובר צה"ל ומתאם הפעולות בשטחים נמסר, כי על-פי המלצת ראש המטה הכללי, רב אלוף גדי איזנקוט, וכחלק מהמדיניות לשיפור מרקם החיים של האוכלוסייה הפלסטינית באזור יהודה ושומרון ולסיוע לתושבי רצועת עזה, אישר שר הביטחון, משה יעלון, שורת צעדים לתקופת החג.



"לראשונה, תתאפשר הגעתם של המתפללים באמצעות אוטובוסים ישירות ממרכזי הערים להר הבית", מסר בצהרים האלוף מרדכי. "צה"ל יאפשר את כניסתם של כלל הפלסטינים, גברים ונשים ללא היתר מיוחד למעט גברים בגילאי 30-40", הוא הוסיף.



מדובר בהקלה במשמעותית ביותר שניתנה בשנים האחרונות בתקופת הרמדאן: אושרה יציאתם של 500 תושבי איו"ש לחו"ל דרך נתב"ג, אושרו 500 ביקורי משפחה של תושבי איו"ש ברצועת עזה והוארכו שעות פעילות המעברים.



בנוסף לכך, לראשונה אושרו כ-200 ביקורי משפחות של תושבי רצועת עזה באיו"ש במהלך הרמדאן ובחג עיד-אלפיטר, אושרה כניסתם של 800 תושבי רצועת עזה לתפילות בהר הבית בימי שישי, אושרה כניסתם של 300 תושבים פלסטינים המתגוררים בחו"ל לביקור קרובים ברצועת עזה.



כפי שניתן לראות בסרטון המצורף לכתבה, האלוף מרדכי עדכן את בכירי הרשות הפלסטינית ואת גורמי הקהילה הבינלאומית על הצעדים והמחוות לרגל החג. ביצעו קציני המנהל האזרחי הסברה לאוכלוסייה הפלסטינית ואף תידרכו את כלל הכוחות הפועלים בשטח אודות מועדי ומנהגי החג.



האלוף מרדכי הוסיף כי בגדה חל שיפור משמעותי במתן היתרי כניסה לישראל. מאז צוק איתן ניתנו 730 אלף היתרי כניסה לישראל ומינואר עד היום 447 אלף היתרים. מזה מספר חודשים מתירים לנשים מגיל 50 ולגברים מגיל 55 להיכנס לישראל ללא היתר רק בהצגת תעודת זהות. כחצי מיליון פלסטינים מימשו זכות זאת עד היום.



בנוסף לכל אלה, הוחלט לאפשר את כניסתם של 50 עיתונאים פלסטינים לטובת סיקור בשטח ישראל: "מדובר בצעדים שנכון לעכשיו להבנתנו תורמים ליציבות הביטחונית. ותורמים למערך התיאום המלא בין ישראל לפלסטינים", סיכם מרדכי.