הוסרה ההכרזה על צפון מזרח רמת הגולן כשטח צבאי סגור, זאת לאחר שמוקדם יותר הערב (שלישי) הכריזו בצה"ל על הגבלת תנועת אזרחים שאינם תושבי היישובים במרחב.
מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל עוקב מקרוב אחר המתרחש בלחימה בסוריה ובגבול רמת הגולן ופועל לשימור הביטחון באזור".  
גורם ביטחוני מסר כי "סגירת המרחב נועדה למנוע התקהלויות סמוכות לגדר אשר יפריעו לפעולות צה"ל השוטפות ולא כפועל יוצא מהלחימה בסוריה".

בתוך כך, מצבם של הדרוזים בסוריה ממשיך להיות קשה. אמש רצחו שני חיילים מצבא סוריה, שהיו בתצפית ליד הכפר חאדר, קצין דרוזי שהיה איתם. לאחר הרצח הם ערקו לארגון ג'בהת א-נוסרה,שייתכן אף שהיו סוכנים שלו מלכתחילה. 
בעקבות הרצח התחילה גם התקפה של ג'בהת על הכפר חאדר, בו נמצא ריכוז דרוזי גדול, בעיקר על ידי ירי מרגמות ואש מנשק קל. בחאדר, שנמצאת ממש מול מאג'דל שאמס בצד של החרמון הסורי, ישנם בסביבות 25 אלף דרוזים. 
הדרוזים בחאדר וגם בישראל נכנסו ללחץ כבד, משום שג'בהת-א נוסרא מתכננים להשתלט על הכפר כבר הרבה זמן כדי לשלוט בכל רמת הגולן. יש להם שם כמה מאות לוחמים ואנשים וגם שלל של עשרות טנקים שנפלו לידיהם. בקרבות נפצעו חמישה דרוזים, והוצע להם לעבור לישראל לטיפול, אך הם סירבו מתוך חשש מתגובת המשטר.

"אין כל סכנה הנשקפת לעין"
 
ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, ביקר בחריפות את החלטת צה"ל על סגירת שטחים בצפון הגולן והכרזתם כשטח צבאי סגור. "אין כל סכנה שנשקפת לעין שמצריכה הכרזה של שטחים נרחבים בגולן כשטח צבאי סגור. מדובר בהחלטה שנעשתה ללא חשיבה מעמיקה וללא כל סיבה הגיונית בשיא עונת התיירות. אם צריך למנוע מגורמים להגיע לכפרים הדרוזים בצפון הגולן, ניתן לעצור אותם בדרך לגולן", אמר מלכה.