14 שנה לאחר שהוקם וכמעט שנה לאחר שמצאו לוחמיו את גופות שלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון, מסיים היום גדוד החי"ר הייעודי לביא את דרכו, וחייליו יפוזרו בין שאר גדודי חטיבת כפיר. סגירת הגדוד מתבצעת כחלק מתוכנית ההתייעלות של הצבא.
שנה לאחר האירוע הדרמטי שהוביל למבצע צוק איתן משחזר מפקד הגדוד, סא״ל שחר ספדה, את היום שבו התבשר על החשש לחטיפה ואת היום העצוב שבו הסתיים מבצע שובו אחים, כשמצאו לוחמיו את גופותיהם של איל יפרח, נפתלי פרנקל וגל־עד שער זיכרונם לברכה.
"לעולם לא אשכח את הרגע הזה", מספר סא"ל ספדה, "הייתי בנופש באילת עם אשתי וחמשת ילדי, כשהסמג"ד התקשר ובישר לי על החשש הכבד לחטיפה. התקפלנו מיד, אפילו סמנכ״ל המלון הרגיש שמשהו קורה ובא לעזור לארוז את המזוודות. עזבנו הכל ועלינו צפונה, כשכל הדרך הבת שלי שואלת אותי מה קרה ואני מנסה להסביר לה את המציאות המורכבת".

מאותו רגע ועד מציאת הגופות עסקו סא"ל ספדה ולוחמיו בחיפושים ולא נחו לרגע. לביא הפך לגדוד המוביל בחיפוש אחר הנערים, בעיקר בגלל היכרותו הטובה עם השטח. לילה לפני מציאת הגופות עמדו סא"ל ספדה ולוחמיו מטרים ספורים ממקום הקבורה של הנערים והריחו את הצחנה. על אף שידע שהם קרובים למציאת הגופות, הבין סא"ל ספדה שבשעת לילה מאוחרת לא יצליחו למצוא דבר והורה לכולם לשוב עם הזריחה. למחרת ב־8 בבוקר כבר היו הגופות על אלונקות, והמג"ד ומפקדיו נשאו אותן לבטן מסוק הרמטכ"ל. "שתקנו, בכינו. כולם הבינו שהצלחנו לסגור את הפרק הטראגי הזה ולהביא את הבנים לקבורה", אומר סא"ל ספדה.
הגדוד, שהחל ביום ראשון מסע בצפון הארץ, יסיים אותו הבוקר במצדה - וזה יהיה מסעו האחרון. אחריו ישחרר סא״ל ספדה את חייליו, ויפזר אותם בין שאר הגדודים בחטיבה.