ההחלטה על ההתמודדות עם המצב בגבול עם סוריה נמצאת בידיים של מקבלי ההחלטות ולא של הצבא, כך אמר הערב (רביעי) גורם בכיר בפיקוד הצפון שהתייחס הערב לאירועים ברמת הגולן. "אנחנו לא מעורבים בלחימה בצד השני", הסביר הגורם, "יש לנו מגוון אפשרויות במידה ויפרצו גדרות. מה שיוחלט בידי מקבלי החלטות נבצע. המפרט מלא וכל האפשרויות הן רלוונטיות, אך אין לנו שום כוונה להיות בלחימה הזאת". 

הגורם התייחס לכפר הדרוזי חאדר, שתומך במשטר אסד ונשלט על ידי המשטר. "הכפר הוא המקום היחיד שנמצא בקו המגע עם ישראל והמשטר שולט בו ועדיין יש בו מעורבות של חיזבאללה", אומר הגורם. כך למשל, הניסיון לבצע פיגוע בחודש אפריל יצא משם. 
"אתמול בבוקר התחילה התקפה שיצאה מהכפר נגד המורדים" מסביר הגורם. "הם הצליחו לכבוש שני מוצבים של צבא אסד". במקביל לסיפור הזה החלה חרושת שמועות שהציגה כאילו שיש דרוזים שיורים עליהם וטובחים בהם. אין שום דבר כזה", הוא מבהיר. "יצאו קריאות לבוא ולהציל את הכפר חאדר. היתה פה הטעיה ולאחר שהבנו שיש צפי לנהירה המונית החלטנו לסגור את המרחב. ברגע שנגמר האירוע הוחלט לשחרר את המרחב", מסביר הגורם את פשר ההחלטה להכריז על מרחבים ברמת הגולן כשטח צבאי סגור.

עוד אמר הגורם הבכיר, כי "אנחנו רואים בדרוזים בישראל אחינו בכל מובן המילה והם חברים לכל דבר ועניין, אבל לדעתי שלהבו אנשים בצורה שיצרה עומס מיותר". 
היום המשיכה הלחימה באזור קוניטרה. בצהריים היו אינדיקציות על טיל שנחת בשטח ישראל ולאור זאת הופעלה אזעקה במרחב. הנפילה לא הייתה בשטח ישראל והגורם מעריך כי ככל הנראה הטיל התפוצץ בשטח סוריה. 
"מאוד מאתגר להיות דרוזי בסוריה של ימנו", מוסיף הבכיר, "אתה מוקף באנשים אחרים מארגונים שהם לא דרוזים ולכן הם נמצאים בין הפטיש לסדן. לרוב אנשי חאדר אין שום דבר נגד ישראל. התמיכה במשטר היא עובדה כי אין להם ברירה אחרת. המשטר שולט במה שקורה בחאדר". לדבריו, אתמול כבשו המורדים מוצב שנמצא שני ק"מ מחאדר, אך הוסיף כי אין להם כוונה לכבוש את הכפר.
על הפרסומים לפיהם יש כוונה להקים בית חולים שדה בגבול אומר הגורם הבכיר: "אין תכנון כזה. אם יהיו נמלטים בצד השני שזקוקים לטיפול נטפל בהם כמו שאנחנו מטפלים בפליטים אחרים. הגישה שלנו היא שסורים צריכים להישאר בסוריה וישראלים צריכים להישאר בישראל וכל אחד שיגיע לגדר ורוצה לדבר איתנו נקשיב לו ונראה מה הוא רוצה. אנחנו נותנים טיפול הומניטארי ולא מכניסים סתם". 
בסיכומו של דבר, אומר הגורם הבכיר בפיקוד הצפון, "אנחנו נמצאים באחת התקופות הכי רגועות במרחב רמת הגולן ואין כאן שום התראה ספציפית". 

גם הרמטכ"ל, רא"ל, גדי אייזנקוט, התייחס הערב למציאות בגבול הצפון ואמר בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1: "למרות דברי הרהב הנשמעים לאחרונה מצפון, מטרתנו היא לשמור על השקט הקיים, לטובת האזרחים משני הצדדים. רק צבא מוכן ודרוך, שאתם בחזית מפקדיו, יבטיח מציאות ביטחונית טובה וירתיע את אויבינו".

ואילו ראש הממלשה בנימין נתניהו, אמר היום בכנסת על הנעשה בצפון: "בעת הזאת אני יכול להגיד את הדבר הבא: אנו עוקבים בדריכות אחרי כל מה שקורה בגבולות שלנו. אני מציע לכל העוסקים בדבר, שהדבר יקר בעיניהם, להסתפק כעת באמירתי זאת".