הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט אינו מתנגד להוצאת פיקוד העורף מצה״ל והעברתו למשרד ממשלתי אחר, כנראה המשרד לביטחון הפנים. כך נודע ל״מעריב-סופהשבוע״. הנושא לא עלה עדיין באופן רשמי ואיזנקוט לא התבטא בנושא בפומבי.

בדיוני התקציב הקרובים, שבהם צפוי עימות לא קל בין האוצר למערכת הביטחון, צפוי איזנקוט לנהל קרב עיקש על תקציב צה״ל. אם ייאלץ לקצץ, יעדיף איזנקוט לוותר על פיקוד העורף כולו, בתקווה שהמהלך יחסוך לצה״ל כסף שאותו ניתן יהיה להשקיע בהצטיידות ובאימונים.
 
אם אכן נגיע למהלך כזה, מעניין יהיה לראות את תגובתו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, שניהל לפני יותר משנה קרב מאסף ארוך נגד השר גלעד ארדן והתנגד בתוקף להוצאת פיקוד העורף ממשרד הביטחון והעברתו למשרד ממשלתי נפרד. גישתו של איזנקוט נובעת מתפיסת העולם שלו: הרמטכ״ל אינו אימפריאליסט ואין בו רצון להגדיל את צה״ל ומערכת הביטחון, אלא להפך. לתפיסתו, צה״ל צריך להתמקד בנושאים צבאיים נטו, ולהתפרק מעניינים שאינם קשורים לליבת העיסוק הזה.

בנוסף לפיקוד העורף, ישנן הערכות שלפיהן איזנקוט ישקול בעתיד את פירוק אגף התכנון והעברת חלקים ממנו למשרד הביטחון, ואולי גם את אגף התקשוב, בעקבות ההחלטה להקים בצה״ל זרוע סייבר, שבה יאוחדו כל יכולות הסייבר בכל התחומים: התקפה, הגנה, איסוף, איתור מועמדים והכשרתם, וכו'.