ברשת אל-מנאר, תחנת הטלוויזיה של החיזבאללה, התייחסו היום (ראשון) לדיווחים על הפיצוץ שאירע באזור מרוחק במערב בקעת לבנון.



לפי הדיווחים מדובר בתקיפה אווירית ישראלית, שמטרתה ליירט את המל"ט הישראלי שהופל לטענתם באזור. 



מקור ביטחוני לבנוני אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "הסיבה לפיצוץ עדיין לא ברורה ב-100%, אך סביר להניח, שמדובר בתקיפה ישראלית שמטרתה להרוס את כלי הטיס הישראלי שנפל".



בישראל שומרים על המדיניות והקיימת ולא מגיבים לדיווחים זרים אודות תקיפות הצבא, כמו שנעשה גם אחרי הדיווח בחודש אפריל, על תקיפה ישראלית בסוריה. 



לפי הדיווח מאפריל, של רשת אל-ג'זירה, מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מספר יעדים של בסיסי חטיבות של המשטר של אסד, בסיסים המאוישים גם על ידי ארגון חיזבאללה, באזור אל קלמון הסמוך דמשק ולגבול בין סוריה ללבנון. 



מהדיווח עלה כי בעקבות התקיפה נפגעו בסיסים של שתי חטיבות סוריות שבמחסניהן ארסנל טילים ארוכי טווח ואמצעי לחימה אסטרטגיים. עוד עלה מהדיווח, כי מספר פיצוצים נשמעו ליד העיר אל-קטיפה ובאזור אל קלמון.



מקרה נוסף אירע בחודש ינואר האחרון, כאשר דווח על תקיפה נגד סיור של גורמים המשותפים לאיראן, סוריה והחיזבאללה. גם תקיפה זו יוחסה על פי פרסומים זרים לישראל, אולם עד היום בישראל לא התייחסו לתקיפה. בתגובה לכך איים ארגון החיזבאללה בנקמה וכזו הגיעה לאחר מספר ימים בתקיפה דומה של סיור צה"לי בגבול הצפון, בה נהרגו שני לוחמי גבעתי, דור חיים ניני ויוחאי קלנגר ז"ל, ונפצעו מספר לוחמים נוספים.