בתגובה למשט המתוכנן מיוון לעזה בצה"ל מבהירים היום (ראשון) כי לא יסכימו לספינות שאינן מורשות להיכנס לטריטוריה הימית של ישראל.

בעקבות המשט שצפוי לצאת השבוע מיוון לכיון עזה, עליו צפוי להיות ח"כ באסל גטאס, מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "צה"ל לא יאפשר לאף ספינה להגיע לעזה ולחצות את הגבולות הימיים של מדינת ישראל".
במערכת הביטחון עוקבים אחר הדיווחים על המשט שצפוי להגיע ולעורר בעיקר פרובוקציה. "מתקיים מעקב מודיעיני רציף אחר כל המתרחש בזירה הימית", הסביר הגורם הצבאי  והוסיף כי "בחיל הים ינהגו בספינת המשט בדיוק כפי שנוהגים מול כול כלי שיט שינסה לחצות את הגבול הימי ללא אישור".

כזכור, מוקדם יותר הודיע היום חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה המשותפת כי בכוונתו להשתתף במשט ימי לרצועת עזה, אותו מארגנים פעילים שוודים פרו פלסטינים.

המשט צפוי לצאת לדרך עוד השבוע מיוון לכיוון רצועת עזה וח"כ גטאס המריא אתמול ליוון. לקראת המשט שיגר חבר הכנסת גטאס מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולשר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בו הודיע כי בכוונתו להיות על אחת מספינות המשט והסביר: "אין שום סיבה למנוע מאיתנו להגיע לעזה, ולהגיש את הסיוע שאנחנו מביאים איתנו".

בעקבות הודעתו של גטאס משרד החוץ יקיים דיון חירום לקראת בואו של המשט. "ישראל תנסה באמצעות צינורות דיפלומטיים לסכל אותו עוד ביוון, לשם כך יתנהלו מגעים עם יוון", כך נמסר ממשרד החוץ.

לטענתו משט התמיכה מיוון הוא משט הומניטרי ובתוך כך קרא חבר הכנסת גאטס לראש הממשלה ולשר הביטחון להורות לצה"ל להימנע מלהשתלט על הספינות. לדבריו "נתניהו ויעלון יישאו באחריות מלאה לתוצאות משט כזה ויסבכו את ישראל במשבר בינלאומי קשה. המשט האזרחי הוא משט שלום שמטרתו למקד את תשומת הלב הציבורת והבינלאומית למצבם של 1.8 מיליון פלסטינים החיים בתנאי כלא ובתנאים מחפירים כתוצאה מהמצור הישראלי".