סוכל ניסיון פיגוע בבקעת הירדן: רכב הגיע למחסום בקעות בחטמ"ר הבקעה היום (שישי) ומחבל פלסטיני ברכב ביצע ירי לעבר כוח של חיילי מילואים של גדוד שיריון, וכן חיילים של יחידת המעברים של המשטרה הצבאית,  שעסקו בפעילות ביטחון שוטף במחסום.



בתגובה פתח הכוח באש לעבר המחבל והרג אותו. אין נזק ואין נפגעים מקרב כוחות צה"ל. כעת מתבצע זיהוי של הרכב במקום והנושא בבדיקה.



בדיוק לפני שבוע אירע פיגוע ירי בדולב שביו"ש, בו נרצח דני גונן ז"ל בן ה-25 מלוד. גונן בן ה-25 נפצע במצב אנוש לאחר שנורה ע"י פלסטיני בעת שרחץ במעיין עין ביבים. הוא עבר החייאה בשטח ומשזו לא צלחה הוא הובהל לבית החולים, שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו.
 
יחד איתו נפצע ישראלי נוסף, אשר מטופל בבית החולים תל השומר. הירי בוצע מטווח אפס ומיד לאחר הירי המחבל ברח מהזירה.

בנוסף, פיגוע דקירה אירע ביום ראשון השבוע, בשער שכם שבירושלים כשמחבל, בן 18 וחצי מחברון, פצע לוחם מג"ב כבן 20, הלוחם הספיק לירות לעברו ולפצוע אותו.  חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ללוחם, שנמצא במצב אנוש עם פצע דקירה בגופו העליון וביצעו בו פעולות החייאה במקום. הוא פונה אל בית החולים שערי צדק. 

עם ההודעה על הדקירה, כוחות הוקפצו למקום, פתחו באש לכיוון המחבל ונטרלו אותו. כוחות נוספים הגיעו לזירה. במהלך האירוע, שירותי הדם של מד"א סיפקו לבתי החולים בירושלים כ-80 מנות ומרכיבי דם.