לוחמי חיל הים השתלטו הלילה (שני), בהוראת הדרג המדיני, על הספינות שעשו דרכן לרצועת עזה, ובהן ה"מריאן", בה הפליג ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) כך מסר דובר צה"ל. תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים. 



ההשתלטות נעשתה לאחר שמוצו כל הפניות בצינורות הדיפלומטיים למנוע מכלי השיט מלהגיע לחופי רצועת עזה ולהפר את הסגר הימי.



עוד נמסר בהודעה כי הפעולה בוצעה לאחר מספר רב של פניות למפליגים בכלי השיט בטווחים שונים בים. משהבהירו המפליגים כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על כלי השיט ולהשיטו לנמל אשדוד. 




הספינה "מריאן". צילום מסך מתוך פייסבוק

גורם בצה"ל מסר כי ההפלגה לאשדוד תיארך בין 12 ל-24 שעות.



נתניהו ויעלון מברכים


ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לפעולה הצמוצלחת של חיל הים: "אני מבקש לשבח את חיילי ומפקדי חיל הים על הביצוע הנחוש והיעיל במעצר נוסעי הספינה שניסתה להיכנס לחופי עזה בניגוד לחוק. במשט הזה אין דבר מלבד מפגן של צביעות ושקרים שרק מסייע לארגון הטרור חמאס ומתעלם מכל הזוועות באזורנו. מניעת כניסה דרך הים נעשית בהתאם לחוק הבינלאומי ואף קיבלה גיבוי מוועדה של מזכ"ל האו"ם".



"ישראל היא דמוקרטיה שמגנה על עצמה בהתאם לחוק הבינלאומי", הוסיף נתניהו, "איננו מוכנים לאפשר הכנסת אמצעי לחימה לארגוני הטרור בעזה כמו שנעשה בעבר באמצעות הים". ראש הממשלה הזכיר כי רק לפני שנה סוכל ניסיון להבריח מהים מאות אמצעי לחימה שהיו מיועדים לפגוע באזרחי ישראל.



לדברי נתניהו, אין סגר על רצועת עזה. "ישראל מסייעת להעברת סחורות וציוד הומניטרי לעזה - כ-800 משאיות מידי יום, שהכניסו בשנה האחרונה יותר מ-1.6 מיליון טון סחורות. בנוסף, ישראל מסייעת למאות פרויקטים הומניטריים באמצעות ארגונים בינלאומיים לרבות הקמת מרפאות ובתי-חולים".



"ישראל היא מדינת שוחרת שלום שפועלת על פי החוק הבינלאומי כדי לאפשר לתושביה חיים בטוחים ולילדיה לגדול בשקט ובשלווה", סיים ראש הממשלה את דבריו.



שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בתגובה: "אני מברך את חיל הים עם גמר ההשתלטות על ספינת ה'מריאן', הלילה. המשט הזה לא היה הומניטרי ולא דאג לרווחתו של איש, ורצונם של המשתתפים בו היה להמשיך במסע הדה-לגיטימציה כלפי מדינת ישראל". 



לדברי יעלון, זהו חלק ממפגן הצביעות והשקר של גורמים שונים בעולם, שמעדיפים לחזק ולתמוך בארגון טרור חסר מעצורים כמו חמאס, אשר במקום לדאוג לתושבי עזה מנסה להחדיר לרצועה אמצעי לחימה כדי להשתמש בהם נגד מדינת ישראל ואזרחיה.



עוד אמר שר הביטחון: "אין מצור על עזה, וישראל היא הגורם היחיד באזור שמאפשר הכנסה קבועה של סחורות שונות וקיום פרויקטים הומניטריים. אך אין לנו כל כוונה לאפשר לכל גורם שהוא להבריח אמצעי לחימה שיופנו נגדנו. אנו מחויבים בראש ובראשונה לביטחונם של אזרחי ישראל, ועושים זאת באחריות ובשיקול דעת, תוך שמירה על החוק הבינלאומי מעצם היותנו הדמוקרטיה היחידה באזור".