כוחות הביטחון, בשיתוף השב"כ, ערכו מצוד נרחב במהלך הלילה (שלישי) אחר חוליית הטרור שבצעה את הפיגוע בסמוך לשבות רחל אמש

להערכת מערכת הביטחון מדובר בחוליית טרור ולא מפגע בודד ובפיגוע שתוכנן מראש. גורם בטחוני אמר ל"מעריב-אונליין": "זה לא נראה כמו פיגוע ספונטני אלא כזה שתוכנן היטב"

בעשרת הימים האחרונים אירעו שישה פיגועי טרור, מאז ה-19 ביוני, היום בו נרצח דני גונן, בוצע פיגוע דקירה של שוטר מגב בשער שכם, ניסיון פיגוע ירי במחסום בקעות בו חוסל המחבל, פיגוע ירי לעבר אמבולנס בבית אל, פיגוע דקירה במעבר רחל. כמו כן, רק ביממה האחרונה נזרק מטען סמוך לבית אל ופיגוע ירי בציר אלון שבות

"
יהודי צריך להרגיש בטוח במדינה שלו"

נוסע הרכב, יאיר עופר סיפר על האירוע בראיון לגלי צה"ל: "נפגעתי בשתי הירכיים, כדור לכל ירך. ברוך השם הכדורים יצאו והכל בסדר. היינו ארבעה חבר'ה שיצאו ממשחק כדורסל. ירדנו בכביש לכיוון שבות רחל, לציר הראשי, היה רכב שהאט שהמשיך לנסוע לאט בצומת". 

"
לפתע ירו לעברנו מכיוון הרכב. הרמתי לשנייה הראש, אבל את תחילת הירי לא ראיתי. זו הייתה חצי דקה שבה פשוט ירו עלינו את כל המחסנית, היינו חסרי אונים אבל ניסינו להתכופף, להגן על הראש. צעקנו מכאבים כשהכדורים פגעו בנו וצעקנו לנהג "סע!" אבל הוא התדרדר לאמצע הצומת ונעצר באמצע הכביש. היה עוד רכב עם חברים, חמישים מטר לידנו והם הזעיקו עזרה", הוסיף עופר.

עופר סיפר על חברו שנפצע קשה בפיגוע הירי: "אנחנו מבקשים מהציבור להתפלל עבור מלאכי משה רוזנפלד, שנפצע קשה איתנו ומצבו לא טוב.  משה בן שרה, כל תפילה יכולה לעזור".

עופר התייחס למצב הביטחוני ביהודה ושומרון ואמר: "אנחנו צריכים להיות בטוחים במדינה שלנו, בכל מקום במדינה, יהודי צריך להרגיש בטוח במדינה שלו. המחבל צריך לדעת שיש לו המון מה להפסיד. כרגע הוא יודע שהוא ייכנס לכלא, יקבל כסף מהרשות, ישתחרר כגיבור, גם אם הוא רצח ילדים או תינוקות".

"אם הוא ידע כשהוא מבצע פיגוע הבית שלו ייהרס, המשפחה שלו תגורש, הוא יחשוב פעמיים. נראה לי שמקבלי ההחלטות מקבלים החלטה לא להחליט. ופה ושם מישהו אחד ייהרג. מצד אחד אף אחד לא צריך לתת פרס לטרור, מצד שני יש את הילדים שלי והמשפחה שלי". הוא הוסיף כי למרות הפיגוע, הוא מאמין שיישאר לגור ביישוב
.