התגובה הישראלית לפיגועים: מערכת הביטחון הטילה היום (שלישי) סנקציות נוספות על הפלסטינים. בין היתר הוחלט על ביטול ההקלה לנשים פלסטיניות בכניסה לישראל ביום שישי הקרוב לתפילה בהר הבית, לפיה הן לא יעברו בדיקות ביטחוניות.



בנוסף, גברים מתחת לגיל 50 ונשים בגילאי 16-30 יאושרו לכניסה לירושלים לתפילות הרמאדן בהר הבית, על בסיס היתרים בלבד.  מעבר בית המשפט יסגר לתנועה, למעט בקשות פרטניות בתיאום, וכן ייסגר ציר 60 הישן (דרך רמאללה - ג'ילזון).

בינתיים נמשך המצוד אחר החוליה שביצעה את הפיגוע, בשיתוף השב"כ. להערכת גורמים ביטחוניים מדובר בחוליית טרור ולא מפגע בודד ובפיגוע שתוכנן מראש. גורם בטחוני אמר ל"מעריב אונליין": "זה לא נראה כמו פיגוע ספונטני אלא כזה שתוכנן היטב".



בעשרת הימים האחרונים אירעו שישה פיגועי טרור. מאז ה-19 ביוני, היום בו נרצח דני גנון, בוצע פיגוע דקירה של שוטר מגב בשער שכם, ניסיון פיגוע ירי במחסום בקעות בו חוסל המחבל, פיגוע ירי לעבר אמבולנס בבית אל, פיגוע דקירה בקבר רחל. כמו כן, רק ביממה האחרונה נזרק מטען סמוך לבית אל ופיגוע ירי בציר אלון שבות.



שר הביטחון משה יעלון התייחס הבוקר בסיור בצפון כי לפגיעה בהקלות ואמר כי הכניסה להר תוגבל לגיל חמישים ומעלה לגברים כמו כן יעובו הכוחות ביו"ש ויושמו מחסומים". עוד הוסיף יעלון כי בשטח "יש פעילות של ארגוני הטרור באשר הם ומאמצים להגביר טרור ביהודה ושומרון. בסה"כ פעילות הסיכול מצליחות להגיע אליהם מבעוד מועד. חמאס וגם ארגונים אחרים פעילים בשטח ומנסים לשקם תשתיות".



יעלון האשים את הרשות הפלסטינית בהסתה פרועה שמובילה לפיגועים: "אין לנו ספק שהגורם לכך הוא ההסתה של הרשות הפלסטינית שמנצלת את הימים של הרמדאן שאנשים יושבים בבית ורואים סרטים בטלוויזיה ועושים מעשה" אמר יעלון, "זה מצביע על תרבות קלוקלת".



עוד אמר יעלון, שפיגועי הירי האחרונים הוצאו לפועל על ידי התארגנות של ארגון חמאס חוץ, המופעל מאיסטנבול. "הכסף שעומד מאחורי חמאס בגדה הוא כסף איראני שמניע את הפיגועים האחרונים שאותה התארגנות אחריה לה, ובהם הפיגוע אמש ורצח דני גנון ליד דולב", הוסיף שר הביטחון. לדבריו, מדובר במפקדת חמאס שעברה לאיסטנבול אחרי שגורשה מסוריה.



בהתייחסות לנעשה בסוריה, אמר שר הביטחון כי ישראל אינה מעורבת בלחימה בסוריה, "חוץ מסיוע הומניטרי למורדים בתנאי שאינם קרבים לגבול ואינם פוגעים בדרוזים".