גורם בכיר בצה"ל התייחס הערב (שלישי) למצב הביטחוני הרגיש שנוצר ביהודה שומרון. "אנחנו תופסים את האירועים האחרונים כרצף ולא כאינתיפאדה" אומר הגורם הבכיר. "זה רצף שבשנים האחרונות חווינו כבר כמוהו. המאמץ העיקרי הוא לקטוע את הרצף ואנחנו נוקטים במספר פעולות". 
הגורם הבכיר מסביר כי למרות רצף האירועים לא נמצא קשר בין האירועים. "לכל אירוע יש הקשר מקומי ויתכן כי זה קשור לאווירה", הוא אומר ומוסיף:  "עד שלא נשים יד על המפגעים לא נוכל להגיד זאת בוודאות, אבל כן יש קשר לרמדאן".
הגורם הבכיר מספר כי הפיגוע בציר אלון, במפגש עם הציר שיורד לשבות רחל, החל מתוך רכב שחנה שם. "בנקודה הזו המתין רכב, והמפגע פתח בצרור ופגע בהם" הסביר הגורם.

הוא הוסיף כי במידת הצורך יתוגברו הכוחות בשטח: "אנחנו, יחד עם השב"כ מנהלים מאמץ מודיעיני גדול על החוליה הזו, ובכלל בשל רצף האירועים מאז הפיגוע בדולב. הפיגועים האלה הם פיגועים שקלים לביצוע. המחבל נתפס על מטרה ופוגע ולכן רק מאמץ רצוף של פעילות כולל תגבור איו"ש, גזרת בינימין ועיבוי כוחות יעזרו למנוע זאת. נעשה גם מעצרים נוספים אם צריך". 

לדבריו, יש עוד החלטות שיתקבלו בימים הקרובים בהקשר של הרמדאן, כשהמטרה היא לא לאפשר לחג המוסלמי להוביל לפיגועים וגם להטיל סנקציות במידת הצורך. "אנחנו כן מזהים את הר הבית כמוקד שממנו יכולים לצאת חיכוכים אפשריים", הדגיש.

הוא הוסיף כי "למרות זאת יש אווירה של שליטה בשטח. גם בכל הקשר לתיאום הביטחוני עם הפלסטינים וגם בקשר עם ההתיישבות. בניגוד לתחושה אנחנו כן רואים שליטה למרות שלפעמים זה נראה כמו אינתיפאדה והמשימה כרגע היא לעצור את זה".

הגורם סיכם ואמר כי "יש עוד פעולות שאנחנו עושים סביב מוקדי החיכוך, ואני מניח שברגע שנגיע למפגעים נראה את העצירה".