הפיגוע שהתרחש היום (רביעי) במצרים גרם גם לשינוי ביטחוני בגבול ישראל-מצרים. שעה לאחר הפיגוע הוחלט במערכת הביטחון על סגירתם של מעבר כרם שלום ומעבר ניצנה. ההחלטה הגיעה לאחר הערכת מצב בגזרה, ומחשש כי מחבלים ינסו לבצע פיגוע גם שם. 
לאחר סגירת המעברים כל המשאיות והעובדים פונו מהמקום. אזרחים רבים דיווחו על תנועה ערה של כלי טיס מעל הגבול. תושבים במועצה האזורית רמת נגב סיפרו כי הם שומעים קולות נפץ בגזרה, ובצהריים נפגשו עם מפקד חטיבת הגזרה הדרומית, שעדכן אותם כחלק מפגישות שמתקיימות אחת לכמה חודשים. 
חלק מהתושבים קיבלו הודעות כתובות למכשירי הנייד שלהם ובהן נכתב כי "לנוכח האירועים בסיני, צה"ל נערך בהתאם ורכזי הביטחון מתודרכים. תיתכן פעילות מוגברת של כוחות ביטחון בגזרה, נבקש להיות ערניים".


הפיגוע בסיני הבוקר. צילום: הרשתות החברתיות 

בנוסף הוחלט בצה"ל לנהוג בעוד משנה זהירות, וחקלאים העובדים על הגבול הוזהרו ונתבקשו לשמור על ערנות ובחלק מהמקומות להתרחק מהגבול למספר שעות. 

הערכה במערכת הביטחון: לדאעש אין עניין עם ישראל כרגע 
במערכת הביטחון עוקבים היטב אחר הנעשה בזירת סיני. שבועת האמונים של "אנסר בית אל מקדס" למדינה האסלמית מביאה יסודות של חזון לשליטה בשטח והמשך הלחימה במצרים. הארגון הצליח לפתח יכולות צבאיות, להגיע לאמל"ח מתקדם שכולל טילים נגד טנקים מסוג קורנט למשל. לארגון גם לא מעט מטעני חבלה גדולים והוא עוסק רבות בגיוס פעילים ומימון כספי. 
מערכת הביטחון לומדת את המציאות שם בעיקר באמצעות מודיעין ומידע שמוציא דאעש באמצעות סרטונים, שם ניתן לראות את סוגי ההתקפות המשולבות עם מכוניות תופת וירי נ"ט ונשק קל. עד היום הפיגוע הקרוב ביותר לגבול ישראל התרחש במרחק של 30 ק"מ בלבד. לצד זה במערכת הביטחון מעריכים כי לדאעש אין עניין עם ישראל כרגע בגזרה הזו אולם נגד מצרים וחמאס בהחלט כן.