מערכת הביטחון נערכת ליום השנה לרצח הנער מוחמד אבו ח'דיר בשועפאט שיחול מחר (חמישי). במזרח ירושלים תועלה הכוננות לרמה גבוהה מחש לפיגועי נקמה.



חטיפתו ורציחתו של אבו ח'דיר הובילו לפני שנה למספר רב של פיגועים. בצה"ל מגדירים את התקופה האחרונה כרצף ולא כאינתיפאדה אולם לא מקטינים בערך הדברים ויש חשש כבד כי אירוע אחד יצית גל טרור גדול יותר.



בינתיים בצה"ל מתגברים את גזרת בנימין בלוחמים מחטיבת הנח"ל. הדגש הוא לעבות את הנוכחות בעיקר במחסומים ובמוקדי חיכוך במטרה להפגין נוכחות ותגובה מהירה במקרה של פיגוע מתוך הבנה כי לובשי המדים על הכוונת של המפגעים.



ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון ביקרו היום בבית החולים הדסה עין-כרם את שוטרת המשטרה הצבאית שנדקרה השבוע בקבר רחל, ואת פצוע פיגוע הירי בשילה. נתניהו אמר: "ביקרנו עכשיו את הפצועים שגילו אומץ לב, קור רוח, ורוח איתנה מאוד מרשימה. איחלנו להם, שר הביטחון ואני, החלמה מהירה, וכמובן אנחנו מביעים תנחומים ודואבים את יגונם של אליעזר ושרה, שאיבדו את בנם, מלאכי - יוצא דופן ומיוחד במינו, ואין כאב גדול יותר מכאבם של הורים שמאבדים בן או בת, ולבם של כל אזרחי ישראל עמם".




נתניהו ויעלון מבקרים את החיילת שנפצעה. צילום: קובי גדעון, לע"מ


נתניהו סיפר כי מאז תחילת השנה סיכלה מערכת הביטחון למעלה ממאתיים ניסיונות פיגועים. "גם אל המרצחים הללו והמפגעים הללו אנחנו נגיע. אנחנו נגבה מחיר כבד גם מהטרוריסטים וגם משולחיהם ותומכיהם" סיכם נתניהו.



שר הביטחון יעלון אמר כי צה"ל ביהודה ושומרון ממשיך לפעול כדי לשים את היד על המחבלים, בסיוע שב"כ, "אני מאמין שזה יקרה יותר מוקדם מאשר מאוחר" אמר יעלון. "יש טרור שמוזן גם מהסתה של הרשות הפלסטינית, גם מלחץ מבחוץ שמתחיל מאיראן עם מימון של החמאס, עם לחץ לבצע פיגועים. לאחרונה סיכלנו הרבה מאוד חוליות, גם את זו אנחנו נגיע אליה, לצערנו אחרי שהיא ביצעה את זממה".