מפקד גדוד צבר סא"ל קובי בראל קיבל לידי את הגדוד לפני חצי שנה. בראיון מיוחד למעריב השבוע מספר המג"ד על האויב מעבר לגדר, המוטיבציה, על שני הלוחמים שאיבד בגזרה בתחילת תפקידו וגם על היום בו משפחתו קיבלה בוואטסאפ הודעה כי הוא נהרג בגבול הצפון
נועם אמיר
בעוד כחודש, לאחר סדרה ארוכה של אימונים ותפיסת קו בגזרת הצפון, יקפל גדוד צבר של חטיבת גבעתי את הציוד ויירד לתפוס קו בגזרה אחרת. בדיוק לפני חצי שנה הם עלו לכאן, אחרי כמה ימים כבר ספגו אבדות קשות, שני לוחמים, סר"ן יוחאי קלנגל וסמל דור חיים ניני ז"ל, נהרגו במארב מתוכנן של חיזבאללה כנקמה על חיסול בסוריה שיוחס לישראל ברשתות זרות, יום בו הפך המג"ד, סא"ל קובי בראל, לשמועת וואטסאפ, ובני משפחתו קיבלו את ההודעה לפיה נהרג בהתקלות. 

סא"ל בראל שהגיע לחטיבה אחרי סערת המג"ד הקודם, לירן חג'בי שהורשע בהתנהגות בלתי הולמת, מבטיח כי הגדוד משוקם לחלוטין, מגובש מתמיד ומוכן לכל אויב מעבר לגדר. "אנחנו מתכוננים בין היתר ללחימה שתשתק עוצמת ירי לכיוון מדינת ישראל", אמר סא"ל קובי בראל. "יש שם אויב שירה לעבר מדינת ישראל טילים בכמויות שלא הכרנו עד עכשיו. חיזבאללה הרבה יותר מנוסה בלחימה", הוסיף סא"ל בראל.
חיזבאללה יגיע לעימות הבא דומה יותר לארגון צבאי מאשר לארגון טרור. המצב הזה מביא את הצבא לאימונים משמעותיים יותר ואיכותיים יותר בזכות תוכנית סדורה מול אויב שנראה כמו צבא וכזה שאי אפשר לצפות אותו. המטרה לתרגל לחימה בשטחים מורכבים, בנויים, סבוכים והרריים. המתאר דומה מאוד לכפרים בלבנון והפעם צה"ל ימצא עצמו מול אויב שלא מתחבא מאחורי שיחים אלה בתוך הסוואות מתוחכמות ואף פירים תת קרקעיים שלא מזכירים את מנהרות הטרור בעזה אבל בהחלט יכולים להפתיע את הכוחות. בידי חיזבאללה קיימות היום יכולות ארטילריה, נ"ט ואפילו יחידת קומנדו, לא בכדי מגדיר אותו סא"ל בראל כ"אויב מורכב מאוד". "יש באימונים שלנו שילוב של רכבים כבדים והמטרה היא להביא את היכולות לידי ביצוע בעיקר עם שיתוף פעולה עם חיל האוויר, טנקים ותותחנים. גם העצימות זה משהו שלא הכרנו, זו עצימות גבוהה מאוד", הוסיף סא"ל בראל.
בדיוק לפני חצי שנה עלה סא"ל בראל עם הגדוד שלו לגזרת הצפון. יומיים קודם לכן חוסלה חוליה שבנתה תשתית טרור בסוריה. הפרסומים הצביעו על ישראל, וחיזבאללה איים בנקמה. איים והבטיח. בעוד סא"ל בראל עלה לסיור בדיקת שטח בסמוך להר דב, שיירת שעברה בציר חטפה טיל קורנט ושניים מלוחמיו נהרגו. "אחרי התקרית היה מאוד קשה", סיפר סא"ל בראל והוסיף: "אבל המוטיבציה לא נפגעה, להיפך היא רק הלכה וגדלה. האירוע הזה ובכלל החיבור של הלוחמים שלי למציאות הוביל למודעות מאוד גדולה אצלם. היום הם מבינים את גודל האחריות שלהם כלוחמים, כמי שצריכים לשמור על הגבול". 
באותה תקרית נפוצה שמועה בוואטסאפ לפיה "מג"ד צבר קובי בראל הוא ההרוג בתקרית". לצד הטקסט הנוקב שרץ ברשת במהירות מסחררת הופצה גם תמונתו. בראל מספר היום כי גם בני משפחתו קיבלו את ההודעה השקרית. "זו תופעה של אנשים חסרי אחריות שממהרים להספיד ולהרוג אנשים על דברים שלא קרו. מזלנו שמהר מאוד הגיע הצבא למשפחה שלי ועשו מיד מהלך נגד. הצליחו לבלום את זה. אני מבין שזה חלק מהמציאות, מהקצב. ולצערי בזה לא נוכל להילחם, שמועות ימשיכו לרוץ פה בלי סוף", סיפא סא"ל בראל.
 
בעוד חודש ירדו לוחמי גדוד צבר מהצפון לתפוס קו בגזרה אחרת. לעולמים תישאר הגזרה חלק מהגדוד, שם בהרי הגולן הם אבדו שני לוחמים, שם הם היו בימים שגדוד צבר נצלב מכל עבר בעקבות רצף אירועים, שם הם התגבשו והשאירו מורשת על אדמה שאליה הם מקווים, שלא יצטרכו לחזור להילחם בקרוב.