הרשות הפלסטינית עצרה מאז אמש עשרות פעילי חמאס ביהודה ושומרון. דובר מנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה המערבית, עדנאן אל-דמירי, אמר כי חמאס תכנן "לזרוע הרס", אך לא סיפק פירוט להאשמות. 
"אנחנו עוצרים אותם לשם חקירה או כדי להעמידם לדין על סמך ראיות כי הם מאיימים על הביטחון בקרב הפלסטינים ומנסים לגרור את האזור לעימות צבאי ולהביא להרס", אמר אל-דמירי.
מחמאס נמסר כי 108 מחברי הארגון נלקחו למעצר ולדבריהם פשיטות אלה תואמו עם ישראל. "פעולות כאלה לא ישבר את התנועה ולא יחלישו את ההתנגדות. אנחנו קוראים לשחרור מיידי של האסירים ואנחנו מזהירים מפני ההשלכות של הצעדים האנטי פטריוטייים האלה, אמר דובר חמאס, אבו זוהרי.

כזכור מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, אמר אתמול בראיון לאלג'זירה על רקע הפיגועים בסיני: "יש לנו ידיעות ברורות על כך שחמאס תומכת בארגון "ולאיאת סיני" השייך לדאעש. בפיגועים האחרונים חמאס העניקה סיוע בנשק ובארגון לקבוצה התומכת בדאעש". 
האלוף מרדכי אמר למראיין כי "יש לנו דוגמאות למפקדים בחמאס שהשתתפו באופן פעיל בסיוע זה. ואא'ל פראג' מפקד גדוד בזרוע הצבאית של החמאס הבריח פצועים מסיני לרצועת עזה". עוד הוסיף מרדכ "מצרים מדינה חזקה ועצמאית. התיאום הוא בין חמאס לקבוצה התומכת בדאעש. עבדאללה קיטשי הוא מאמן בכיר בזרוע הצבאית של החמאס והוא אימן פעילים של ארגון ולאיאת סיני. לזרוע הצבאית של החמאס יש קשר עם דאע"ש. קשר בתחום הארגון והתחמושת. אני משוכנע בדברים שלי ויש לי הוכחות" ענה האלוף מרדכי.