המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) פתחה בחקירת התקרית סמוך לכפא א-ראם שמדרום לרמאללה ביום שישי בבוקר, בה נרגם באבנים רכב צבאי בו נסע מח"ט בנימין אל"מ ישראל שומר, שבתגובה פתח באש לעבר הפלסטיני שרגם את הרכב - מוחמד אל כסבה (17) - והרג אותו. אל"מ שומר והכוח שהיה עימו לא נפגעו. 

גורם בצה"ל מסר כי החקירה נפתחת באופן אוטומטי בכל מקרה בו יש הרוג. הפלסטינים מצידם טוענים כי אל כסבה נורה בגבו לפחות שלוש פעמים, אולם יש לציין כי גופתו של ההרוג לא הגיע לבית חולים לצורך נתיחה ולכן לא ניתן לדעת האם הטענות נכונות. 
 
בינתיים, מח"ט בנימין זכה בסוף השבוע לגיבוי מוחלט הן במערכת הפוליטית והן במערכת הצבאית. מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, הגיע לנקודת האירוע זמן קצר לאחר התקרית, קיים במקום תחקור ראשוני ולאחריו אמר כי מפקד החטיבה פעל כמצופה ממנו באירוע מסוג זה. "אני מגבה באופן מלא את המח"ט ואת תפקודו באירוע זה, בו נשקפה לכוח סכנת חיים ממשית", אמר האלוף נומה. 

אבנים ובקבוקי תבערה
למרות החששות מהתלקחות, ביום שישי נשמר הסדר ולמעט מספר חיכוכים לא נרשמו אירועים חריגים. מעט לאחר הלווייתו של אל כסבה, תושב מחנה הפליטים קלנדייה, אירועו מספר ידויי אבנים וזריקת בקבוקי תבערה. למעט חיילת אחת, שנפצעה באורח קל, לא היו נפגעים. באירוע אחר, פלסטיני נורה בכדור גומי ונפצע בעינו באורח קל. 

ביום שישי בלילה השליכו פלסטינים בקבוקי תבערה לעבר ניידות משטרה באזור ראס אל עמוד. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק. השוטרים לא הגיבו לאירוע ונסו מהמקום. 

על רקע האירועים, הכוננות בגדה המערבית תישאר גבוהה עד לסיום חודש הרמאדן. במערכת הביטחון מעריכים כי עם תום החודש הקדוש למוסלמים, המצב יירגע. כמו כן, לוקחים בחשבון פיגוע נקמה בימים הקרובים, כשהיעדים העיקריים הם אנשי כוחות הביטחון ולובשי המדים. 
 
יש לציין כי הכוננות במעברים גבוהה מזה כמה ימים ולמעט חידוד נהלים לא יתווספו כוחות נוספים, לאחר שהגזרה תוגברה בגדוד של הנח"ל בתחילת השבוע. "אנחנו גם ככה בכוננות גבוהה ועובדים בעיקר על חידוד נהלים וערנות גבוהה. מעבר לזה לא צפויה העלאה נוספת בכוננות", אמר גורם בצה"ל.