שלושה חיילים הורשעו בעבירות חמורות של הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות של חיילות ונשלחו לכלא לאחר שתיעדו אותן מתקלחות בבסיס והפיצו את הסרטונים בוואטסאפ. הסרטונים, שהגיעו גם ליידי החיילות, הביאו לפתיחה בחקירת מצ"ח שהסתיימה בכתבי אישום חמורים ועונשים כבדים.



אחד החיילים, המשרת כלוחם, הורשע בעבירות של פגיעה בפרטיות בגין צילומם של שני סרטונים בהן נראות שתי חיילות אשר שהו באותה עת במוצב צבאי מתוקף תפקידן, שעה שהן מתקלחות, עירומות. הסרטונים צולמו באמצעות מכשירו הסלולארי של החייל.



עוד הורשע החייל בעבירות של הטרדה מינית, בגין הפצתם של הסרטונים האמורים לחיילים אחרים. בחלק מהמקרים הוא הראה להם את הסרטונים ובחלק מהמקרים שלח אותם לקבוצות ווטסאפ שונות באמצעות מכשירו הסלולארי.



על הלוחם גזר בית הדין עונש של 5 חודשי מאסר בפועל, פיצוי לנפגעות העבירה בסכום של 3,000 שקלים לכל אחת, מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי. עונש זה הוטל במסגרת הסדר טיעון אשר נכרת בין התביעה הצבאית לבין החייל.



חייל נוסף, אשר שירת אף הוא כלוחם בזמן האירועים המתוארים בכתב האישום, הורשע בעבירה של הטרדה מינית בגין צילום של סרטון. "לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעניין העונש הראוי להשית על החייל, מצא בית הדין הצבאי לקבל את עתירת התביעה ולהשית על הנאשם 45 ימי מאסר בפועל, פיצוי בסך 1,000 שקלים לנפגעת העבירה, מאסר מותנה והורדה לדרגת טוראי" נמסר מהפרקליטות הצבאית.



לוחם נוסף הואשם בעבירה של הטרדה מינית, בגין הפצת אחד הסרטונים לקבוצת ווטסאפ בה היה חבר באמצעות מכשירו הסלולארי. בית הדין הצבאי גזר עליו עונש של 60 ימי מאסר בפועל, פיצוי בסך 2,500 שקלים לנפגעת העבירה, מאסר מותנה והורדה לדרגת טוראי, במסגרת הסדר טיעון שנכרת בינו לבין התביעה הצבאית.



מהפרקליטות הצבאית נמסר: "גזרי דין המפורטים לעיל והענישה המחמירה בפרשה זו, אשר כוללת רכיבי מאסר בפועל לתקופות משמעותיות, לצד פיצויים לנפגעות העבירה, הם נדבך מרכזי במדיניות האכיפה בצה"ל במקרים מסוג זה, אשר תכליתה להגן על כבודן ועל פרטיותן של חיילות צה"ל וחייליו".