"פלוגות אל-קודס", הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, הקימו מגדל פיקוח בעיירה חוזאעה שבמזרח מחוז חאן יונס, ליד הגבול עם ישראל. כך חשף היום (ראשון) אתר הג'יהאד שהדגיש שהקמת המוצב באה לרגל שנה למבצע "צוק איתן".



הזרוע הצבאית של הג'יהאד הודיעה, כי מגדל הפיקוח בגובה 8 מטרים, המקביל למגדל הפיקוח של צה"ל ליד גדר המערכת, נמצא במרחק 500 מטרים מהגבול, ומהווה "מוצב כח של ההתנגדות הפלסטינית שמאתגר את הכיבוש הישראלי בגבול המזרחי של הרצועה".




איש פלוגות אל קודס במגדל הפיקוח


אבו אחמד, אחד מבכירי פלוגות אל-קודס, אמר כי "אנו חושבים שחלה תפנית במאבק לטובת ההתנגדות ולטובת כל האומה הערבית. זהו מסר לכיבוש שאנו הולכים ומתקרבים אליכם, כאשר עינינו על הגבול ולא על מה שקורה באזור הערבי".



בתמונות שפורסמו באתר הג'יהאד נצפה מוצב של צה"ל וג'יפ צבאי המפטרל לאורך הגבול. "מה שעושה ההתנגדות ברצועת עזה מראה שהיא ממשיכה בכוננות על הגבול עם האויב הציוני", אמר המומחה לענייני ישראל מוחמד סלימאן. "כל פעולה שההתנגדות מבצעת מראה שהיא ממשיכה להתכונן. קריאת שם 'מגדל האתגר' על מגדל הפיקוח הוא מסר לצד הישראלי".




רכב של צה"ל נצפה ממגדל הפיקוח ברצועה


סלימאן הוסיף עוד, כי "תושבי עוטף עזה אינם יכולים להישאר במקומם לזמן רב. מנהיגי ישראל יודעים זאת היטב. עם תחילת המלחמה הבאה, לא יישארו הרבה מתנחליפ בעוטף עזה".



צילומים: פלוגות אל קודס