בישובי עוטף עזה לא כולם אופטימיים נוכח ההודעה על המערכת המותקנת בימים אלו בגבול עם רצועת עזה, ואמורה להתריע על חפירת מנהרות. "אנחנו יודעים שהטכנולוגיה קיימת זה יותר משנתיים, אך מאז אנו שומעים רק הבטחות", אמרו ביישובי עוטף עזה.



"אחרי צוק איתן הבטיחו לנו שיקימו את המכשול שיגן עלינו מפני איום המנהרות, וזה טרם קרה אם זה בשל בעיות תקציב או בעיות אחרות", אמרה שרון קלדרון, תושבת קיבוץ סופה. "עד שאנחנו לא רואים בעיניים את המערכת, אנחנו לא מאמינים".

רפי בביאן, קב"ט המועצה האזורית שדות נגב, הביע תמיהה מהודעתו של הגורם הצבאי הבכיר, והדגיש כי לא מוכרת לו מערכת כזו. "אני אשמח מאוד אם המערכת תהיה מבצעית, אך לא הציגו לנו דבר כזה", אמר בביאן. "הבטיחו לתושבי עוטף עזה לעשות כל שלאל ידם למען איתור והריסת מנהרות לפני שיהוו איום על התושבים. סמכנו על צה"ל לפני צוק איתן, במהלך צוק איתן וגם היום אחרי המבצע".
 

למרות הספקות של תושבי האזור, הביע ח"כ חיים ילין (יש עתיד) שביעות רצון. "אני מברך את משרד הביטחון וצה"ל על ההחלטה, מדובר בחיי אדם", אמר ח"כ ילין, שכיהן בעבר כראש המועצה האזורית אשכול. "בעקבות השלכות 'צוק איתן', היה ברור שחייבים כיפת ברזל נגד מנהרות. הצעד הבא חייב להיות שילוב המערכת למכשול גדר בגבול עזה, שיגן על התושבים וימנע חדירות".

עוד הוסיף ח"כ ילין, כי "תחושת הביטחון זהו המרכיב העיקרי בחוסן התושבים המאפשר את המשך הצמיחה הדמוגרפית ושגרת החיים בסמוך לגבול".