הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, הורה על פתיחת כביש 12 לתנועת כלי-רכב.



הכביש נפתח הלילה (רביעי) בחצות לתנועה מלאה, זאת לאור הערכות מצב ועל-פי השיקולים הביטחוניים.



מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל עושה כל שביכולתו על-מנת לשמר את שגרת החיים של תושבי מדינת ישראל, תוך שמירה על ביטחונם".



כזכור, בהערכת מצב ביטחונית שהתקיימה ביום חמישי האחרון הוחלט בעקבות המתיחות בסיני על סגירת כביש 12 לתנועת כלי-רכב.



יום הקרבות הקשה בסיני שהתחולל בשבוע שעבר בין כוחות מצרים ומחבלי ארגון הטרור דאעש, השפיע גם על הערכת המצב בישראל. בכלי התקשורת פורסם כי צבא מצרים איבד למעלה מ-70 לוחמים במהלך הקרבות בסביבות העיר רפיח וכי אף ייתכן כי מספר מאנשיו נשבו כתוצאה ממתקפת הפתע. בהודעה של צבא מצרים נטען כי כוחותיו ספגו 17 אבדות בלבד והרגו למעלה מ-100 לוחמי דאעש.



בעקבות העובדה כי אנשי דאעש הצליחו להשתלט על נגמ"ש וטנק מסוג ברדלי של צבא מצרים, עלה חשש שהארגון ינסה להשתמש בהם כדי לפרוץ לשטחי ישראל, ונרשמה בצה"ל בצה"ל ערנות מוגברת.



את ההחלטה קיבלו הרמטכ"ל ושר הביטחון. כמו שהדגיש דובר צה"ל עם ההודעה על סגירת הכביש, הייתה זו פעולה זמנית בלבד: "הפסקת תנועת כלי הרכב בכביש באופן זמני נעשית בהתאם להערכות מצב, משיקולי ביטחון ומתוך מחויבות לשמירה על ביטחונם של תושבי מדינת ישראל".



ציר 12 הוא הכביש בדרום הנגב המקיף מכיוון מערב וצפון את הרי אילת ומחבר את אילת עם כביש 10 ועם כביש 40 המובילים אל מרכז הארץ. אורכו של הכביש עומד על 71 ק"מ. 



הכביש מתחיל מכביש 90 באילת שבדרום ומטפס מערבה אל הרי אילת. הוא מגיע אל גבול ישראל-מצרים וחולף על פני מעבר נטפים הסגור. משם ממשיך הכביש צפונה לאורך הגבול המצרי, ובצומת סיירים הוא נפגש עם כביש 10. לאחר מכן ממשיך כביש 12 בכיוון צפון-מזרח, מצפון להרי אילת, דרך נמל תעופה עובדה עד לצומת שיזפון בצפון, שם הוא נפגש עם כביש 40. 



כזכור, בחודש אוגוסט 2011 אירעה סדרת פיגועי טרור על כביש מספר 12, בק"מ ה-26 מאילת ובסמוך לגבול עם מצרים. מחבלים מצרים פתחו באש על אוטובוס "אגד" שנסע בכביש, ובהמשך פתחו באש ושיגרו טיל נ"ט אל עבר אוטובוס נוסף ומכוניות של אזרחים ישראלים. בסדרת הפיגועים האלה שישה אזרחים ישראלים, ונפצעו 40 נוספים.