סגן מתן חורש, הקצין שהשתתף בניסיון החילוץ של הדר גולדין ועוטר בצל״ש, ביקש להפוך למדריך בקורס קציני חי״ר בבה״ד 1 במטרה להכשיר את דור המפקדים הבא.
 
חורש העדיף לדחות בכמה חודשים את תפקידו כסגן מפקד פלוגה כדי שיוכל ללמד זאת. הצוערים על ניסיונו בשדה הקרב ועל הערך החשוב ביותר בעיניו - שלא מפקירים לוחם בשדה הקרב.

בראיון נרחב ל"מעריב-סופהשבוע" לרגל ציון שנה למבצע צוק איתן, מספר סגן חורש על ההחלטה האמיצה להיכנס למנהרה עם סגן איתן פונד, על תחושת הכישלון האישית לאחר שגופתו של גולדין לא אותרה, על החודשים הארוכים שבהם סירב לדבר על המבצע ועל הקמפיין שנוצר מאחורי גבו בדרישה להעניק לו את עיטור העוז.


 
בקרב רפיח, שנערך ב-1 באוגוסט, נהרגו שלושה מלוחמי פלס״ר גבעתי - המפקד רס"ן בניה שראל, סגן הדר גולדין וסמ"ר ליאל גדעוני. אירוע החטיפה של גולדין וניסיון החילוץ של הגופה זכו להד גדול בתקשורת. אולם בעוד פונד הוצג כגיבור שסייע לתפוס את הפריטים שבעזרתם נקבע מותו של גולדין, נעדר שמו של חורש, אז מפקד צוות צעיר שהיה שותף מלא לחיפושים במנהרה.
 

"לא הרגשתי שאנחנו זונחים את הדר", הוא מסכם, "כי עשינו הכל כדי למצוא אותו בכל מחיר, והראיה לכך היא שהמשפחה הצליחה לערוך לו לוויה. עם זאת, הייתה לי תחושת החמצה. בסופו של דבר חזרנו לישראל והוא לא איתנו".