אביו של הצעיר הבדואי המוחזק ככל הנראה בידי חמאס הביע אתמול אופטימיות זהירה. בשיחה עם ״מעריב־השבוע״ אמר אתמול האב: "נכבדים ברצועת עזה ובישראל פועלים להשיב את בני אל חיק המשפחה".
האב סירב לפרט מהן הפעולות הנעשות בצינורות לא רשמיים להשבת בנו והדגיש: "אינני מעוניין להרחיב, כי כל דבר שמתפרש בצורה לא נכונה עלול לפגוע בסיכויים שזה יקרה".
הוא הוסיף כי איש לא עדכן את המשפחה על החשש לנפילתו בשבי בזל בנו בידי חמאס. לדבריו, מאז שבנו נעלם בפעם האחרונה דובר על החשש שהוא נמצא בגדה המערבית, כמו במקרי היעלמות קודמים, או אף עבר את הגבול למצרים.

"קיבלנו מסר מהמשטרה יום לפני הפרסום שהיה ביום חמישי האחרון על חשש שבני הבכור נמצא בעזה", אמר.
לאב, הנשוי לשתי נשים, יש 12 ילדים. "העניין מטופל על ידי נכבדים שמנסים להביא את הסיפור הזה לסיומו", אמר, "אני ואמא שלו רגועים. אנחנו לא חוששים לחייו".
ל"מעריב־השבוע" נודע כי צו איסור הפרסום בפרשה ניתן לבקשת בני המשפחה, שאינם מעוניינים שגורל בנם ייפתר באמצעות עסקה. "מבחינת ההורים, עדיף שהוא יישאר בעזה ויתחתן שם", אמר מקורב למשפחה, "אבי המשפחה לא דיבר על היעדרות בנו. אפילו דודו של השבוי, אחיו של האב, לא ידע שיש חשש שהוא נמצא בידי חמאס אלא ביום פרסום הפרשה".

"שום גורם מכוחות הביטחון לא שיתף את המשפחה במקרה זה"
בני המשפחה מדגישים כי אינם מעוניינים לחשוף את זהות בנם. "עם כל הכבוד, לא מדובר בחייל ישראלי אלא בבדואי מוסלמי, וכל פגיעה בו עלולה לפגוע בתדמית של חמאס", אמר קרוב משפחתו של הצעיר, "מדובר באדם הסובל מבעיות נפשיות קשות. לא פעם הוא יצא את ביתו ולא חזר אלא כעבור זמן רב. הוא התגלה כבעל בעיות נפשיות מאז שהיה בן 17 וטופל לא פעם בבית החולים. כשנודע למשפחה שהוא נמצא בעזה, יצרנו קשר עם אחד האנשים ברצועה והוא אמר בצחוק מתגלגל כי רק משוגע מסוגל להימלט מישראל לעזה. הרי רוב התושבים ברצועה רוצים לעזוב".
בני משפחתו הדגישו כי זו אינה הפעם הראשונה שהוא עובר את הגבול. "הוא כבר עבר את הגבול לירדן, למצרים ולרצועת עזה, ובשלושת המקרים הללו הוחזר אל המשפחה", אמר בן משפחתו, "בפעם הרביעית הוא נכנס כנראה לרצועה ולא חזר".
קרוב משפחתו של הצעיר סיפר: "שום גורם מכוחות הביטחון לא שיתף את המשפחה במקרה זה". הוא הוסיף כי לשכת מתאם הפעולות השיבה אותו בעבר גם ממצרים וגם מרצועת עזה. "אנחנו מקווים שהוא נמצא שוב בעזה ושיחזור אלינו בשלום", אמר, "במקרה הזה חששנו שהוא נהרג, אבל כששמענו את שהוא נמצא ברצועה - נרגענו. אנחנו לא מעבירים שום מסר לעזה, כי אם הוא נמצא שם אז אין חשש לחייו. אנחנו תקווהשישיבו אותו אלינו בקרוב".