ארגון בצלם הפיץ היום (ראשון) סרטון ממצלמת אבטחה המתעד את האירוע בו נרגם באבנים רכבו של מח"ט בינימין אל"ם ישראל שומר. 
 הארגון טוען בהודעה שהוציא כי הירי היה לא חוקי וכי למח"ט היו כלים אחרים לעצור את המחבל שיידה את האבנים מוחמד עלי כוסבה. "התיעוד חושף כי המח"ט ירה למוות, בניגוד לחוק, במיידה אבנים נמלט" נמסר מארגון בצלם. 
בסרטון שהופץ נראה רכבו של המח"ט נוסעה בעיירה א-ראם מצפון לירושלים והמחבל אורב לו במרכז הכביש על כיכר. בעוד הרכב מתקרב אליו נראה בסרטון באופן פרור כי עלי כוסבה מיידה אבן גדולה על השמשה, במקום בו יושב נהג הרכב במטרה לפגוע בו וביושבי הרכב. שניה לאחר מכן הנוסעים ברכב פורקים בצומת ופותחים באש לעברו של המחבל שניסה להימלט מהמקום. 

גם התחקיר שקיים אלוף פיקוד המרכז, האלוף רוני נומה, העלה כי המח"ט פעל נכון ושלל את טענות בצלם. לאחר תחקור ראשוני במקום אמר האלוף כי מפקד החטיבה פעל כמצופה ממנו בארוע מסוג זה. עוד הוסיף האלוף : ״אני מגבה באופן מלא את המחט ואת תפקודו בארוע זה, בו נשקפה לכח סכנת חיים ממשית". 
יצויין כי המרדף והירי מתרחשים מחוץ לשדה הראייה של מצלמת האבטחה ואינם מתועדים בסרטון. אולם האירוע עצמו מבהיר את הסיטואציה בה היו המח"ט וחייליו ומחזק את פועלם המהירה לנטרול הסכנה. ארגון בצלם טוען כי יש בידיו ראיות כי אל"מ שומר ירה בעלי-כוסבה בעת שהאחרון היה במרחק של כעשרה מטרים ממנו, ואז ניגש אליו ודחף אותו באמצעות רגלו. 
אולם זה לא נראה בסרטון כלל. כפי שפורם לראשונה ב"מעריב אונליין" מיד לאחר התקרית נפתחה חקירת מצ"ח וגם מח"ט בינימין נחקר כמו יתר המעורבים, חקירה באזהרה. בסיום החקירה יועבר החומר לידי הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף דני עפרוני, שיחליט האם יש מקום להעמיד לדין את המעורבים. 
מדובר צה"ל נמסר כי "אין כוונה להתייחס לטענות"