המשטרה טוענת שחייל נוצרי מאזור הצפון בדה תלונה, לפיה הותקף כביכול על ידי מוסלמים, בשל מוצאו הנוצרי ובשל שירותו בצה"ל.
החייל התלונן אתמול, כי בעת שעמד בתחנת אוטובוס בנצרת עילית, סמוך לשכונה המזרחית בנצרת, התנפלו עליו ערבים, שתקפו אותו וגרמו לו לחבלות בגופו ואף גידפו אותו וירקו עליו.
החייל הגיע לתחנת המשטרה בנצרת עילית, לאחר שפנה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים פוריה בטבריה. תלונתו של החייל שסימני החבלה בלטו על גופו, עוררה סערה ובקרב פעילים בעדה הנוצרית, התומכים בשירות בצה"ל, טענו שהיו תקיפות נוספות של חיילים בחודשים האחרונים ודרשו לנקוט ביד תקיפה נגד התוקפים.

אולם במהלך חקירתו היום התגלו לטענת החוקרים סתירות בעדותו ובהמשך אף חזר בו מתלונתו שהותקף והודה שבדה את התקיפה ופצע את עצמו כחלק מתכנון האירוע.
עם זאת, ישנם הטוענים שהחייל חזר בו מתלונתו, בעקבות איומים מאז שהתלונן במשטרה. לחייל מיוחס כעת חשד של הגשת תלונת שווא ושיבוש הליכי חקירה והתיק בעניינו הועבר להמשך טיפול המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח).
מהפורום לעידוד הגיוס הנוצרי מסרו בתגובה: "לצערנו, החייל בדה את כל העניין מליבו. אנחנו מצרים על זה שהוא רכב על גבם של מקרים שאירעו בחצי השנה האחרונה ואנחנו שמחים שהנושא עלה לדיון גם אם על מקרה שהוא לא נכון. אנחנו מקווים שכל המערכות הרלוונטיות יקחו את הדברים לתשומת ליבם ויטפלו בתופעה של אלימות נגד חיילים נוצרים בכל הרצינות, כי התופעה מורגשת בשטח ולא בכדי בחר אותו חיייל לנצל את העניין הזה".