מסמך סודי של המודיעין האמריקאי מאשר כי ישראל חיסלה באוגוסט 2008 את הגנרל הסורי, מוחמד סולימאן, איש סודו של נשיא סוריה בשאר אסד.

המסמך, של הסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית - גוף המקביל ל-8200 של ישראל, אשר עוסק בהאזנות, יירוט תשדורות ופיענוח צפנים. המסמך מתפרסם באתר "the intercept" של גלן גרינוולד, העיתונאי שמשתף פעולה עם אדוארד סנודן, אשר חושף מסמכים של ה-NSA. 
 
לפי הידיעה, ועל פי ניתוח המסמך, נאמר כי מדובר ביירוט תשדורות ע"י סוכנות הביטחון הלאומית האמריקאית, אשר בעקבותיה הגיעו למסקנה כי ניסיון החיסול היה של ישראל. הדבר מלמד כי הביון האמריקני לא רק משתף פעולה, אלא מאזין לישראל, כפי שכבר התברר בעבר. במסמך נאמר כי סולימאן חוסל על ידי לוחמי קומנדו ימי, בעת שנפש בווילה המפוארת שלו בחוף הים בעיר הנמל טרטוס. 

בעבר התפרסמו ידיעות בתקשורת שייחסו את הפעולה לישראל והמסמך מדגיש כי "מטרת הממשל היתה לגיטימית וכי מבוצעת בה התנקשות"- הכוונה היא שזו הפעם הראשונה שנעשית פעולת חיסול נגד פקיד ממשלתי, איש צבא. 
הגנרל מוחמד סולימאן היה אחראי על הקשר בין משטר אסד לחיזבאללה וגם אחד האדריכלים שותפי הסוד של בניית הכור הגרעיני בסוריה, שהושמד, על פי קורות זרים, על ידי חיל האוויר הישראלי. חיסולו של סולימאן הגיע כחצי שנה לאחר ההתנקשות של עימאד מורנייה ("שר ההגנה" של החיזבאללה) וכשנה לאחר הפעולה להשמדת הכור. לפני כשנה אמר מזכ"ל חיזבאללה לעיתונאים כי הוא יודע שישראל חיסלה את הגנרגל בשל מעורבתו במלחמת לבנון השנייה. 
בזמנו פורסם כי בביתו של סולימאן נמצאו לאחר מותו כ-80 מיליון דולרים. הנשיא אסד, שהיה ידידו, חש פגוע ונבגד עקב גילוי המטמון ועל פי מברק של מחלקת המדינה האמריקאית שפורסם ב"וויקיליקס", טשטש את החקירה והפסיק אותה.