בשבוע הבא תיפתח בבסיס נבטים באופן רשמי טייסת ה"אדיר" של מטוסי ה-F-35. כדי לקלוט בצורה מסודרת את המטוסים נדרשת הכנת תשתיות שנה וחצי קודם לכן וזאת לאחר שראשוני הסימולטורים כבר הוצבו בנבטים לצורך אימונים. בהמשך צפויה להיפתח טייסת נוספת ובחיל האוויר נערכים לקליטה של טייסת שלישית בעתיד. 

"ישראל תהייה המדינה הראשונה במזרח התיכון שתטיס את מטוסי ה-F-35", אמר לפני שבוע מזכיר ההגנה האמריקאי אשטון קרטר בביקורו בישראל, ואכן הדבר צפוי להעניק לחייל האוויר יתרון משמעותי באזור. 
"חיל-האוויר הוא פורץ דרך בקבלת המטוסים הללו וזה כולל גם המון חוסר וודאות", סיפר סא"ל יותם, מפקד טייסת ה"אדיר" הראשונה לאתר חייל האוויר. "האתגרים שניתקל בהם ונאלץ להתמודד עמם לבד, יהיו לידע שנעביר למדינות נוספות שיקבלו את המטוס גם הן. אנחנו נרכוש הרבה מאוד ניסיון שיהיה חשוב בדרך בה נפעיל את המטוס מחוץ לארצות-הברית". 

מטוס ה"אדיר", הנחשב לאחד המשוכללים בעולם, הוא מטוס הקרב הרב-משימתי הבינלאומי היחיד בעולם מהדור החמישי ומיוצר על ידי חברת לוקהיד מרטין. "מרגע פתיחת הטייסת נעבוד בעיקר על למידת חומרים על המטוס מהאמריקאים, ועל בניית תכניות וכשירויות חדשות שיותאמו לחיל-האוויר הישראלי", סיפר לאתר חיל האוויר רס"ן אהוד, קצין פרויקט ה"אדיר" בצוות ההקמה של הטייסת. "במקביל נתחיל בהכשרות לאנשי הטייסת העתידיים בארץ ובחו"ל, גם בגף הטיסה וגם בגף הטכני, כולם צריכים ללמוד את המטוס מאפס ולכל אחד תפקיד ספציפי מאוד בהפעלתו".