בג"ץ דחה היום (רביעי) את הבקשה להימנע מהרס בתי דריינוף בבית אל. בית המשפט קבע כי הבתים נבנו על קרקע פלסטינית ועל כן יש להרוס אותם ביומיים הקרובים. 



בפסיקה נכתב כי "דעת הרוב ביקשה איפוא לשים סוף פסוק להתדיינות בגורלם של המבנים, אף ב'מחיר' ויתור מודע על האפשרות להכשירם. משאלה הם פני הדברים, לא ניתן לקבוע כי ההתפתחות התכנונית עליה עמדה העותרת עולה כדי נתון מהותי המצדיק דיון מחודש בסוגיה".
עוד נכתב בפסק הדין כי "בית המשפט כבר 'שקלל' את האפשרויות התכנוניות בפסק הדין הקודם ואיזנן עם שיקולים חשובים אחרים. הכרעתה של דעת הרוב לא נסמכה רק על התמשכותם של הליכי התכנון, אלא גם על התנהלותה של המדינה בהליך ועל היותה של הקרקע פרטית".

שר החינוך, נפתלי בנט התייחס להחלטה של בג"ץ ואמר כי "פסיקת בג"ץ מאכזבת מאוד. מדובר בבתים שיש להם אישורי בנייה. יהרסו ויבנו מחדש - זאת חלמאות. עם זאת הפסיקה מחייבת וגם אם אנו לא מרוצים אנו קוראים לציבור לא להפעיל בשום מקרה אלימות. נקודה".
 
לצד הדרישה לקיים את ההחלטה הוסיף בנט: "אנו נדרוש התיישבות ביהודה ושומרון. המשך בנייה סדורה כמו בכל מקום בארץ ישראל. ראש הממשלה הבטיח לאנשי בית אל בנייה של שכונה חדשה. ההבטחה לא קויימה ונדרוש לקיים אותה. אני קורא בשום מצב לא להפעיל אלימות. הפסיקה לא נראית לי ראויה אבל היא הפסיקה. אנו במדינת חוק ונקיים את החוק. אני חושב שהמעשה של שר הביטחון היה בלתי הכרחי ולא היה מחוייב המציאות. אף אחד לא עבר שם על החוק. זאת היתה טעות בבחינת אבן אחת שמישהו זורק לבאר אלף איש לא יוציאו אותה".

בארגון יש דין, שמייצגים את בעל הקרקעות הפלסטיני עליהם נבנו בתי דריינוף, עבד אל רחמן קאסם, מברכים על ההחלטה של בג"ץ: "זהו פסק דין מתבקש, וטוב שבית המשפט לא נכנע ללחצים פוליטיים שנועדו לגרור את בית המשפט לתת יד להפרת חוק בוטה". בארגון הדגישו את הקביעה המפורשת של בית המשפט שהארכה שניתנה על ידו לא נועדה להמשך הכשרת המבנים: "אנו סבורים שבעקבות ההחלטה הזאת הגיע הזמן להשיב לקאסם את אדמותיו".

המועצה המקומית בית אל הביעה את אכזבתה מהחלטת בג"ץ: "נדהמנו מאטימותו של בג"ץ ומהתעלמתו מהאישורים שהוסדרו לבניין. מצער מאוד לדעת שבג"ץ קידש מלחמה על הבתים הללו והתעלם מהשכל הישר. יחד עם זאת נכבד בצער את הפסיקה. אנו דורשים בתוקף כעת מראש הממשלה לאשר במהירות את התכנית לבניית  300 יחידות הדיור שהבטיח ולהסדיר את כל הבתים ביו"ש.

גם הלילה פרצו עימותים בבית אל, ומספר פעילי ימין נעצרו. בשא-נור נשמר השקט, אך המתבצרים סירבו לפנות את המקום, למרות שהאולטימטום שהציבו להם כוחות הביטחון פג כבר אתמול ב-14:00. יממה חלפה מפינוי המתנחלים מ"בנייני דריינוף" בבית אל, ומעליית מפוני שא-נור אל היישוב ממנו פונו לפני 10 שנים, והמצב בשטח עדיין מתוח.

אחרי חצות התחדשו העימותים בבית אל. המוחים השליכו כיסאות, ושוטרי היס"מ הגיבו בירי רימוני עשן. בארגון חוננו טענו כי 6 מפגינים, בהם כמה נערים בני 14, נעצרו במהלך המחאה הלילה. בתוך כך, מדווחים מתנחלים במקום על הגדלת כוחות המשטרה, ועל אלימות של שוטרים כלפיהם. בנוסף, מתנחלים ניסו לפרוץ מחסומים שהציבו השוטרים, ולהיכנס לבתים, זאת כשמערכת הכריזה ביישוב בית אל קראה לתושבים להגיע למקום.