לאחר הפיגוע בדומא: אש נפתחה היום (שישי) לעבר רכב ישראלי מרכב חולף סמוך לכוכב השחר. נהג הרכב הישראלי השיב בירי לעבר הרכב החשוד שנמלט מן המקום. נזק נגרם לרכב הישראלי כתוצאה מפגיעה של מספר קליעים. לא נמסר על נפגעים.



בתוך כך, תנועת חמאס הודיעה כי כל ישראלי הוא עכשיו מטרה לגיטימית, זאת בעקבות הפיגוע בכפר דומא בו נרצח עלי דוואבשה בן השנה וחצי.

זירת אירוע הטרור בדומא


הארגון גם הוציא הודעה רשמית בה קרא ליום זעם במחאה על הרצח ועל מנת להגן על מסגד אל אקצא.



במערכת הביטחון נערכים לאפשרות של הסלמה. הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט קיים הערכת מצב מיוחדת עם ראש השב"כ יורם כהן, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה ועם גורמים אחרים והורה על שורה של צעדי כוננות ביהודה ושומרון, כדי לבלום הדרדרות במצב. בגלי צה"ל דווח שארבעה גדודים משלחו לאזור. לוחמי שתי חטיבות חיל רגלים הוזעקו גם הן מהבית.



משטרת ירושלים תגברה את כוחותיה לקראת תפילות יום השישי והיא פרוסה משעות הבוקר בעיקר בעיר העתיקה, כך דווח ברשת ב'. כמו כן המשטרה החליטה להגביל היום את כניסת המתפללים המוסלמים להר הבית ויורשו להכנס לתפילה רק גברים בני 50 ומעלה ונשים.



גם מנגנוני הביטחון הפלסטינים נערכים להפגנות שייערכו בצהריים. גורם בכוחות הביטחון הפלסטיניים אמר כי שורטי הרשות יוצבו מחוץ למסגדים ושימרו על הסדר, אך הזהיר כי לא תהיה דרך למנוע הפגנות של חמאס.