ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר הבוקר (שלישי) בפיקוד הצפון יחד עם שר הביטחון, משה בוגי יעלון, והרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט. השניים קיבלו סקירה ביטחונית ממפקדי הפיקוד.



יעלון התייחס בתחילה לרצף הפיגועים ביהודה ושומרון ואמר כי אישר הריסת עוד בתים של מחבלים כחלק מהתהליך ההרתעתי: "ביהודה ושומרון, כפי שאתם רואים לא שקט, ניסיונות לפיגועי דקירה כמעט מידי יום. אנחנו לא נאפשר לכל גורם טרור לפגוע בחיילים ואזרחים. בנוסף לכך נמשיך לפעול נגד גורמים שונים. השבוע אישרתי עוד הריסת בתי מחבלים, כאלה שביצעו את זממם כחלק מצעדים מרתיעים כדי למנוע טרור". 



בסיום הביקור אמר נתניהו "שליט איראן חמינאי אמר אתמול 'ננקוט בכל האמצעים כדי לתמוך בכל מי שנלחם בישראל', שר החוץ של איראן זריף אמר לפני ימים אחדים בבירות בפגישה עם חסן נסראללה 'הסכם הגרעין יצר הזדמנות הסטורית לעמידה מול היישות הציונית', כלומר מה שאמרנו כל הזמן מתברר כנכון. הכסף שיזרום לאיראן בעקבות הסכם הגרעין ישמש אותה לחיזוק ארגוני הטרור שפועלים נגדנו, במטרה מוצהרת להשמיד את מדינת ישראל".



על הסיור בצפון אמר נתניהו: "אני כאן היום בפיקוד הצפון יחד עם שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד ומפקדים בשטח, כדי לעמוד מקרוב על ההערכות של צה"ל מול האיומים הללו. אני חייב להגיד שהתרשמתי לחיוב הן מההערכות של צה"ל והן מהנחישות של המפקדים והחיילים. צה"ל צבא חזק, מדינת ישראל חזקה, אנו ערוכים לכל תרחיש. מי שינסה לפגוע בנו אנחנו נפגע בו".




נתניהו במהלך הסיור. צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ


שר הביטחון יעלון שיבח את ההכנות של פיקוד הצפון ואמר בסיום הביקור כי יש כאן תשתית טובה שמאפשרת לאלפי מטיילים לטייל ברחבי הצפון. ברמת הגולן לא שקט, ומי שחותר לכך שלא יהיה שקט זה האיראנים". עוד הוסיף יעלון: "הם מפעילים שליחים כדי לבצע פיגועים נגדנו, נציגים של משמרות המהפכה שבעצם ממתינים כעת ליישום ההסכם הרע שהולך ונרקם עם המעצמות, כדי להביא עוד כסף לחיזבאללה, להביא עוד כסף לארגוני הטרור האחרים, גם אלו שברמת הגולן וגם בזירה הפלסטינית. וכמובן שצה"ל נערך לא לאפשר להפרת הריבונות ברמת הגולן עד עכשיו בהצלחה".