שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון אמר במהלך ביקור בגדוד המעורב "אריות הירדן" בבקעת הירדן, ללוחמים וללוחמות כי "התוצאה בכל מפגש עם מחבלים צריכה להיות כזו, שאתם עומדים והמחבל שוכב. אתם צריכים להיות במודעות שמישהו מסתכל עליכם ומחפש את נקודת התורפה".



"הגזרה בבקעה שקטה יחסית", עדכן יעלון, "אבל צריך להיות ערניים כי שקט עלול לרמות. יש אתגר לשמור על ערנות בגזרה ולא להיכנס לשגרה שוחקת ולשאננות. בפעילות ביטחון שוטף אתם צריכים להיות במודעות שמישהו מסתכל עליכם ומחפש את נקודת התורפה. חשוב שהמודעות הזו תהיה קיימת". 
 
בהתייחס לאירועי הטרור האחרונים באזור ירושלים והגדה המערבית אמר שר הביטחון כי "ביהודה ושומרון אנחנו בתקופה של ריבוי אירועים. החוכמה היא לא להפוך למטרה בפני מפגעים בודדים או ניסיונות של תשתיות טרור לבצע פיגועים, ואם זה קורה אתם צריכים לסיים את האירוע בפגיעה מיידית במחבל ובנטרולו. התוצאה בכל מפגש עם מחבל צריכה להיות כזו, שאתם עומדים והמחבל שוכב. אם תשדרו דריכות ותגיבו תגובה מקצועית ונחושה כדי לנטרל את האיום, הסיכוי שיפגעו בכם יקטן".

"אני שמח לראות שיש עוד גדוד מעורב, ומזהה שיש כאן ניסיון שנצבר מהעבר. הגדוד הזה חשוב לשוויון הזדמנויות, כי לאורך השנים היה רצון של בנות להשתלב בתפקידי לחימה, וכאן אפשר לעשות זאת. חשוב מאוד להמשיך במגמה הזו. אני גם מקווה לראות כמה שיותר בנות בגדוד הזה, ובכלל, בתפקידי פיקוד. יש כאן בנות עם מוטיבאציה גבוהה ואיכות אנושית גבוהה, והקמת הגדוד הזה מוכיחה את עצמה", אמר שר הביטחון.
 
"בשנים האחרונות ראינו לוחמות שעומדות במבחנים קרביים, ועושות את זה בהצלחה גדולה ובמקצועיות רבה. יש כאן פוטנציאל גדול מאוד. אני מקווה שעוד בנות יפרצו את הדרך, בעיקר במעבר שבין תפקיד מ"פ לתפקיד מג"ד", הוסיף יעלון.
 
במהלך הביקור קיבל שר הביטחון יעלון סקירות על גזרת הגבול עם ירדן, פעילותה של חטיבת הבקעה והתמודדות הכוחות עם האתגרים באזור למניעת חדירות ופעילות חבלנית עוינת.