רשת אל-ג'זירה הקטארית פרסמה הלילה (חמישי) מידע חדש, לטענתה, על התקרית בה נחטף החייל הדר גולדין ונהרגו בניה שראל וליאל גדעוני. 

בתחקיר של הכתב של הרשת בעזה, תאמר אל-מסחאל, משחזרים את מה שמכונה ברצועת עזה "יום שישי השחור" – בשעות הראשונות לאחר הפרת הרגיעה של צוק איתן  ב-1 באוגוסט בשנה שעברה, במהלכו ניסתה חוליית חמאס לחטוף את גולדין. אחד ממפקדי גדודי אל קאסם טען כי חיילי צה"ל לקחו איתם בטעות גופה של איש חמאס שהיה לבוש במדי צה"ל. 


המנהרה דרכה נחטף הדר גולדין. צילום מסך מרשת אל ג'זירה .


בתחקיר, במסגרת התוכנית "הקופסה השחורה", רואיינו מפקדים בזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, וחשפו מידע אודות גולדין.

אחד ממפקדי גדודי עז א-דין אל-קסאם, שכונה אבו אל-ווליד, והופיע רעול פנים, סיפר לראשונה את גירסת חמאס לאירועים במהלכם הוכרז על נוהל חניבעל: "לאחר שהוכרז על הודנה במצרים, שניים מלוחמינו יצאו מהמנהרה בלבוש אזרחי וללא נשק. הם הבחינו בחיילי צה"ל והודיעו למפקד שלהם, כי חיילי אויב מתקרבים. הם הפתיעו אותם, ירו בהם מטווח קצר מאוד, ולאחר מכן נכנסו בחזרה למנהרה".

לדברי המפקד באל-קסאם, הקרב נמשך חמש דקות, מהשעה 7:30 עד 7:35, ולאחר מכן נותק הקשר עם אנשי חמאס – לומר כי טענות שר הביטחון משה בוגי יעלון שחמאס הוא הפר את הסכם הרגיעה, שהיה אמור להיכנס לתוקף בשעה 8:00 בבוקר, אינו נכון. "המנהרות ממולכדות ואם חיילי האויב היו נכנסים אליה, היא הייתה מתפוצצת עליהם", הכחיש אבו אל-ווליד את טענות צה"ל, כאילו לוחמי צה"ל נכנסו בעקבות הכח אל המנהרה. "רק לאחר שעתיים החלה הפצצה מסיבית של האזור. אם לאויב הציוני ולצה"ל יש אומץ, אז עליו להודיע לבני עמו ולקהילה הבינלאומית מדוע הם התעכבו ולא ירו במשך כשעתיים".

"חיילי צה"ל לקחו את גופת לוחם חמאס איתם" 

בשיחה נוספת עם שניים ממפקדי אל-קסאם בתוך מנהרה. כתב אל-ג'זירה תהה מדוע יש הבדל בין טענות אל-קסאם לבין טענות ישראל, והאיש חשף בפניו: "במארב באבו א-רוס ברפיח, נהרג לוחם אל-קסאם וליד תאופיק מסעוד, שהיה במדים זהים למדי חיילי הצבא הישראלי. כאשר חזרו חיילי צה"ל למקום, הם לקחו את גופתו של מסעוד איתם".

על פי התחקיר, כח של צה"ל הגיע למקום ואסף את שלוש הגופות שהיו במקום, בהן גופתו של מסעוד. רק לאחר כשעתיים גילו בצה"ל, כי לא מדובר בחייל הנעדר – ככל הנראה הדר גולדין – ואז חזרו לתקוף בצורה מסיבית את רפיח, כולל הטלת מצור אווירי על בית החולים יוסף א-נג'אר, וניתוק העיר מהעולם החיצוני. 

לדברי מנהל בית החולים "יוסף א-נג'אר", מוחמד סובח, קצין שב"כ התקשר אליו, הסביר לו מדוע אזור בית החולים מופגז, והזהיר אותו כי "כל מי שייצא מבית החולים יהפוך למטרה".

 נהג אמבולנס סיפר כי "מל"טים שחגו באוויר ספרו את הגופות והפצועים שהגיעו לבית החולים", כנראה בחיפוש אחר החייל הנעדר.

הכתב סיפר, כי למרות שפנו לעשרה אנשים, בהם בכירים בצה"ל, הכתב אלון בן דוד הוא היחיד שהסכים לשוחח עם "אל-ג'זירה". הוא סיפר, כי בניגוד לטענות הפלסטינים ש-140 פלסטינים נהרגו, הגירסה הישראלית מדברת על 40 הרוגים באותו יום.

אנעאם אל-מהמום, תושבת רפיח, סיפרה על הרגעים הקשים של אותו יום." זה היה כמו יום הדין. בני התינוק נקבר בשלושה קברים שונים". ואילו איש אמנסטי, סאלח חג'אזי, אמר כי "צה"ל רצה להעביר מסר – שהוא מכיר רק את שפת האלימות והכח. הוא הטיל שתי פצצות שכל אחת מהן שוקלת טון אחד".